A következő tanfolyam indul

2017. szeptember 21.
1

A számok ereje legyen veletek – és a designnal!

A számokat ősidők óta szimbolikus erővel ruházzák fel, jelentős szerepet tulajdonítanak nekik a különböző kultúrákban, vallásokban, mitológiákban és a számmisztikában. A számok rejtett jelentésekkel, mögöttes tartalmakkal rendelkeznek, éppen ezért képesek érzelmeket kiváltani, befolyásolni, üzeneteket közvetíteni. Ezeket a kedvező tulajdonságokat hatékonyan kihasználhatjuk a design munkáinkban (illetve márkaépítésben és marketingben), legyen szó virtuális vagy nyomtatott plakátokról, szórólapokról, kuponokról, utalványokról, vagy éppen cikkek, blogbejegyzések, hirdetések írásáról, illetve illusztrálásáról.

Lássuk, mely számok milyen erővel bírnak!

Páros-páratlan számok

Az emberek férfi-női nemet is tulajdonítanak a számoknak: a páratlan számokat férfiasnak érzik, míg a páros számokat nőiesnek. A páros és páratlan számok alkalmazásával tehát erősíthetjük az adott design, vizuális téma nőies, illetve férfias kisugárzását.

2

Az egyenes és éles vonalak férfias külsejűek, ezekkel kiválóan harmonizál a hasonló felépítésű 1-es szám.

3

A 2-es szám ívelt szára, valamint a 2-es körvonalba foglalása a nőies megjelenést hangsúlyozza, maga az üzenet (éhező gyermekek támogatása) is elsősorban a női célcsoportnak szól.

7

A 7 központi szám, az élet szinte minden területén belefutunk, nem véletlen, hogy ennyire beleégett már a tudatunkba (3+4=7 mint teljesség, 7 nap, 7 kontinens, 7 főbűn, sorsfordító hetes, a szivárvány hét színe, a világ 7 csodája, hét törpe, a 007-es ügynököt pedig már ne is említsük :)). A 7-es számmal tehát abszolút feldobhatjuk a designt, és mivel ilyen népszerű szám, az adott munkánkat, illetve az adott márka értékeit is erősíthetjük, tekintélyesebbé, vonzóbbá tehetjük.

4

 

10

A 10-es számmal kevésbé lehet érzelmileg befolyásolni, sokkal inkább racionális, praktikus, megoldásorientált szám. Mit is jelent ez? Jellemzően 1-től 10-ig számolunk, illetve 10-től számolunk vissza, 10 ujjunk van, ha azok „elfogynak”, eljutunk egy megoldásig, egy célig, továbbá egy folyamatot is általában 10 lépésből építünk fel. Gondoljunk csak a „10 tipp/10 lépés/10 dolog/10 ok” típusú cikkekre, mindezt a designban is kiemelhetjük.

5

 

11

A 11-es szám misztikus erővel bír, alkalmazásával a design köré is titokzatosságot, rejtélyt tudunk szőni. Miért ilyen rejtelmes ez szám? Se nem 10, se nem 5 vagy 12 (ezeket teljesebb, kerekebb számoknak érezzük), túlmutat a 10 ujjunkon, nem tekintjük „értelmes” számnak.

6

A KFC-nek például 11 titkos összetevőből álló receptje van, a 11-es számot a kampányaiban is gyakran felhasználja.

7

Még egy remek példa a misztikus 11-es szám alkalmazására. Mi sem titokzatosabb és különlegesebb, mint a világűr, ugye?

Nem egész számok

A nem egész számokat (pl. 101, 501) sokkal egyedibbnek, kivételesebbnek érzékeljük (hiszen nem állunk meg 100-nál vagy 500-nál), és ezért tulajdonítunk nekik nagyobb jelentőséget, egy termék esetében például jobb minőséget és exkluzivitást.

8

 

Ismerős számok

Ezek alatt elsősorban azokat a számokat értjük, amelyek könnyen oszthatók, azaz könnyebben fel tudjuk őket dolgozni, látványuk ismerős, vonzóbb, megnyugtatóbb számunkra, megbízhatóságot sugallnak. Ezek általában a páros számok, mint például 18, 24, 36. Egy kutatásból kiderült, hogy az emberek előbb vásároltak meg egy „Cink 24” nevű, nem mellesleg drágább korpásodás elleni sampont, mint egy „Cink 31” elnevezésűt. Ti is így lennétek ezzel, nem?

9

Az ilyen típusú számokkal az adott design, illetve az adott termék/szolgáltatás minőségét, megbízhatóságát erősíthetjük. Például ha elhagynánk a kulcsunkat és azonnali zárcserére lenne szükségünk, akkor a plakátja/szórólapja alapján valószínűleg ezt a szolgáltatót választanánk (elérhető a nap 24 órájában, gyors, megbízható és még barátságos is :)).

20 alatti számok

Felmérésekből kiderül, hogy az emberek kedvenc számai a 20 alatti számok, különösen az 1-10 közötti számok. Érdemes ezeket alkalmazni a design munkáinkban, hiszen az emberek a kedvenc számaikhoz érzelmileg is jobban vonzódnak, tehát a figyelmüket is könnyebb velük megragadni, és akár vásárlásra, részvételre ösztözni őket.

 

Ha tehetitek, ne hagyjátok ki a számokat a design munkáitokból!

Hozzászólások