A következő tanfolyam indul

2017. szeptember 21.
borito

Hogyan készítsünk Moodboard-ot?

A moodboard vagy ötlettábla nem más, mint egy összefoglalója a leendő projektünkkel kapcsolatos ötleteinknek, inspirációs anyagainknak. Egy weboldal esetén például belekerülhet a logó és a logó egyéb variációi, a használni kívánt színek, mintázatok, fontok, alakzatok, inspiráló képek, szavak, stílusjegyek, stb.

A moodboard nem csak nekünk lehet segítség, hanem arra is jó, hogy összeszedett és megnyerő formában prezentálni tudjuk az elképzeléseinket a megrendelő felé, a konkrét munkafolyamat előtt. A megrendelő így láthatja az összképet, a végeredmény leendő hangulatát érzékelheti. Illetve előre elkerülhetőek olyan nézeteltérések, amik miatt a későbbiekben több módosítást kellene végeznünk majd.

Nézzünk meg egy példát, mégpedig egy fiktív belsőépítészeti weboldal moodboardját:

 

moddbord2

 

Felkerült a logó, a logónak egy másik, pecsét jellegű változata, a használni kívánt színek, inspiráló képek, a menük és gombok terve, a használni kívánt ikonok és fontok, valamint a mintázatok, azaz pattern- ek.

Néhány tipp a moodboard készítéséhez:

1. Mindig vegyük figyelembe a megrendelő igényeit és a márka stílusához és minőségéhez igazítsuk a tervünket. Lehet, hogy készítünk egy nagyon ütős tervet, de ha az nem passzol a termék jellegéhez, ahhoz, amit a megrendelő sugallni akar, akkor nem lesz elégedett és a munkát nem kapjuk meg.

2. Készítsünk több verziót is, akár más- más stílusban, színekkel. Erre igazából akkor van lehetőségünk, ha szabad kezet kapunk és vagy egy új termékről van szó, így magát az arculatát is nekünk kell megálmodni, vagy egy régi terméknek szeretnének teljesen új arculatot adni.

3. A moodboard készítésnek nincsenek kőbe vésett szabályai. Bármilyen és bármekkora lehet. Lehet, hogy mint a fenti példa is mutatja, pár kép és anyag elegendő, hogy megadja a hangulatot, de lehet, hogy sokkal több képet és elemet szerepeltetünk rajta, mert innen is és onnan is veszünk egy-egy inspiráló elemet.

4. Ha lehet, akkor szépen rendszerezzük a különböző elemeket, hogy jól átlátható és letisztult legyen az összkép. Ne csak feldobáljuk a táblára a különböző ötleteinket, hiszen azt lehet, hogy mi átlátjuk, de a megrendelő csak egy nagy katyvaszt fog látni.

5. A moodboard-on nem csak a különböző elemeket lehet feltüntetni, hanem például ötleteket is lehet adni a logó és a termék felhasználási területeire. Erre remek lehetőség a különböző mock-upok használata. Mutasd meg, Te hogyan és hol, milyen környezetben látod azt a bizonyos terméket, szolgáltatást.

6. A moodborad készülhet azért is, hogy vizuálisan segítse az ügyfelet a neki tetsző stílus megtalálásában. Ehhez készíts olyan ötlettáblákat amin kifejezetten csak képek, színek, minták vannak, olyanok, melyek a vizuális érzékeinkre hatnak.

Hozzászólások

  • Virág Roland

    Ennek az ötlettáblának a használatát ajánlom mindenkinek, bármely területen is dolgozz,
    alkoss. Én biztosan használni fogom.

    Köszönöm!

  • Ildikó Máté

    Ez is egy jó ötlet, amit könnyű hasznosítani, ráadásul látványos is. Sokat tanulok/tanultam tőled, nagyon hálás vagyok érte. Köszönöm!

    • Webdesignsuli Oktató

      Kedves Ildikó!

      Barbi nevében is köszönöm a kedves szavakat! :) Igyekszünk időnként érdekes, ugyanakkor hasznos, ötletes megoldásokat tartalmazó blogbejegyzéseket is írni. :)

      Üdv,
      Henn Bianka – Webdesignsuli oktató