Így (ne) csökkentsd a konverziók számát a weboldalon!

Már több ízben is összegyűjtöttünk olyan jellegzetes hibákat, melyek a weboldal rovására mennek – legyen szó használhatóságot vagy éppen hitelességet befolyásoló hibákról, baklövésekről. Most kifejezetten konverziók (például feliratkozás, rendelés, letöltés) szempontjából gyűjtjük össze a gyakoribb – designhoz is szorosan kapcsolódó – hibákat.

     

Egy weboldal azért készül, hogy azon a látogatók, érdeklődők konverziókat végezzenek el, vagyis például felvegyék a kapcsolatot, kitöltsék az árajánlatkérő űrlapot, feliratkozzanak a hírlevélre, termékeket rendeljenek, szolgáltatásokat vegyenek igénybe. Mindennek pedig a cég/vállalkozás/szakember számára lesz jövedelmező haszna, kézzelfogható eredménye.

Hogy mindez meg is valósuljon, nekünk, webdesignereknek is sokat kell az ügy érdekében tenni – akár mi készítjük el a weboldalt, akár csak a design részét.

   

Hiába ütős a nyitó oldal vagy a landing page, hiába van tele az oldal CTA gombokkal és egyéb cselekvésre ösztönző felhívásokkal, mégsem nő a konverziók száma?

  

Lássuk, melyek azok a hibák, melyek jelentősen csökkentik a konverziós arányt!

Ezzel együtt pedig a témához kapcsolódó korábbi blogbejegyzéseinket is előszedjük. : )

 

 

Szemrevaló design helyett…

Webdesignerként jól tudjuk, és mindezt hallgatóink is elsajátítják a webdesign tanfolyam során, hogy maga a jó design azon túl, hogy biztosítja a honlap arculatra szabott, egységes megjelenését, támogatja a weboldal működését, a látogatók figyelmének megragadásával és terelésével hozzájárul felhasználói konverziók eléréséhez, ugyanakkor “túlzásokba sem esik”, vagyis a design nem megy az oldal rovására.

„Ízlések és pofonok” – de valljuk be, hogy egy weboldal esetében is (ahogyan egy vendéglátóhely vagy egy bolt esetében is) akkor időzünk el az oldalon és esetleg hajtunk is végre konverziókat, ha megnyerő, vonzó a dizájnja.

Egy jól megtervezett design „fényévekkel” tudja növelni a konverziók számát.

 

Ha weboldalakra látogatva hasonló látvány fogadna, akkor lenne kedved továbbgörgetni az oldalon? : )

1

 

2

 

3

 

 

Ajánlott blogbejegyzés:

Webdesign inspirációk – lelőhelyek

 

 


 

Láthatóság helyett…

A cselekvésre ösztönző gomb, vagyis a CTA (call-to-action) gomb csak akkor tud hatékonyan működni, vagyis akkor kattintja le a felhasználó/érdeklődő, ha a szeme elé kerül, a figyelme ráterelődik (ezt segíti a profi webdesign is). Azért kell a legszembetűnőbb módon (méret, szín, forma, stb) megjeleníteni és elhelyezni a CTA gombokat az oldalakon, hogy a tettre kész (vásárlásra, feliratkozásra, kapcsolatfelvételre kész) látogatónak tényleg csak egy kattintásába kerüljön elvégeznie az adott konverziót.

Az emberek egyébként is csak átfutják a szövegeket a weboldalon, így ezek a CTA gombok is segítenek a figyelem terelésében, illetve az adott pontnál az adott felhasználói cselekvés végrehajtásában.

 

Még csak a gomb forma sem jelenik meg – hogy lesz ebből kattintás? : )

4

 

 

Ajánlott blogbejegyzés:

Hogyan készítsünk hatásos akciógombokat?

 


 

Stock fotók helyett…

Ha van lehetőség, akkor mindig saját (természetesen a jó minőséget és a profizmust szem előtt tartva) fotókat használjunk a weboldalon. Az embereket, családokat, termékeket ábrázoló fotók mindig „arc nélküliek”, nem relevánsak, nem hitelesek, csak illusztrációk, de nem a vállalkozás mögötti valós tartalmat prezentálják. A fotók is a design szerves részét képezik, nem mellesleg ezeknek is abszolút a konverziók számának növelését kell támogatniuk – “egy kép többet mond ezer szónál”.

  

Biztos Te is találkoztál már olyan magyar cég hirdetésével vagy weboldalával, mely más nemzetiséghez tartozó személyekkel próbált eladni valamit… mennyire hiteles?

5

 

 

Ajánlott blogbejegyzés:

Fotózz a weboldalon! – avagy hogyan válassz megfelelő fotókat a weboldalad számára?

 


 

Sok szöveg helyett…

Sok szöveggel biztosan nem javítunk a konverziók számán. A túl sok információval elriasztjuk a látogatókat. Néhány másodperc alatt kell arról meggyőzni a látogatót, hogy maradjon a weboldalon, továbbá lényegre törően (például pontokba sorolva felsorolni az előnyöket, kulcsszavakat kiemelni, stb) kell bemutatni az adott ajánlatot/terméket/szolgáltatást. A tömör, de lényegre törő, könnyen értelmezhető és fogyasztható tartalmak is jelentősen segíthetik a konverziók megvalósulását.

  

Nekiállnál az elolvasásának? : )

7

 

 


 

Káosz helyett…

Rend a lelke mindennek! A weboldal szöveges és vizuális tartalmait is rendszereznünk kell, a fontos és kevésbé fontos tartalmak, információk között vizuális hierarchiát felállítani. A címsorokat, fontos információkat jól láthatóan ki kell emelni, hiszen ezek is a figyelem terelésében, a cselekvésre való ösztönzésben és végeredményben a konverziók végrehajtásában játszanak fontos szerepet. A rendhez, az egyszerű eligazodáshoz a logikusan felépített menüsor is hozzátartozik.

 

Ahogyan az előző példában, itt is sok és tömény szöveget láthatunk, mellőzve a vizuális hierarchiát.

6

 

 

Ajánlott blogbejegyzés:

Navigáció, menü – Ezt a 3 alapszabályt tartsd be!

 

 


 

 Bizalmatlanság helyett…

A referenciamunkák, ügyfélvélemények, díjak, elismerések mind-mind alátámasztják a cég/szakember hitelességét, megteremtik felé az ügyfelek, vásárlók, partnerek bizalmát, és így közvetve ezek is hozzájárulnak a konverziók növeléséhez.

 

A bizalmat és a hitelességet a valós ügyfélvélemények, díjak mellett egyéb dolgokkal is meg kell teremteni…

8

 

 

Ajánlott blogbejegyzés:

Így (ne) riaszd el a látogatókat, avagy hogyan legyen hiteles a weboldalad?

 

 


    

További ajánlott blogbejegyzések a témában:

Weboldallal kapcsolatban írt blogbejegyzéseink

UI-UX design – Mire figyeljünk?

Banális hibák a weboldalon – mellőzzük őket!

Hogyan tervezzük meg a képernyőt?

Mit tudhatunk meg a hőtérképes tesztekből, és mindezt hogyan hasznosíthatjuk?

Hogyan tervezzünk hatékony nyitóoldalt a weboldalhoz?

  

  


 

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.