Ez gagyi!

Ez gagyi! – gondolta magában a látogató, mikor a Google találati listában jól szereplő weboldaladra tévedt és már kattintott is tovább…

 

Ebben a bejegyzésben nemcsak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy a design mennyire fontos egy weboldalon, hanem egy sokkal inkább specifikusabb terület lényegességét hangsúlyoznám. Ez pedig nem más, mint a fotók a weboldalon. Legyen szó termékfotóról, vagy egyszerűen csak egy illusztrációs fotóról a blogbejegyzésedben.

Ébresztő, itt az ideje észrevenni a fotók jelentőségét!

 

 

Mi az, ami nagyon gáz?

Tudod, vannak fényképek, amik a Vaterára megteszik, de a weboldaladra feltenni őket már gáz. Gáz egy termékfotó, ha a háttér a nagyanyád csipkés terítője vagy a lepedőd. A weboldalad Rólunk menüpontjában gáz a fotód, ha a nappali szekrénysor előtt fényképezed magad, egy mobiltelefon kamerájával.

    

 

Tudod, mit árulsz el magadról, ha a fentiekhez hasonló képeket teszel közzé a weboldaladon? Ezt:

Gagyi vagyok. Kisstílű vagyok. Igénytelen vagyok. – így pocskondiázod saját magadat. Egyszerűen a fotóid láttán a látogató fejében pontosan ezek a gondolatok fognak megfordulni.

 

 

A profi fotó drága?

A túrót drága! Sőt, sosem volt még ilyen olcsó!

A blogbejegyzéseid mellé fillérekért vásárolhatsz profi stock fotókat fotóletöltő oldalakról, webre megfelelő felbontásban és a célnak megfelelő méretben, ám profi minőségben!

A digitális fotózás terjedésével sosem volt még ilyen elérhető árú egy profi fotós sem, aki elkészíti a saját profilképedet, vagy a termékeid profi fotóit.

 

Ez ma már nem pénz kérdése, csupán igényesség kérdése.

Te leszel az, aki profin, minden oldalról, minden szögből bemutatja a terméket, vagy a konkurensed? Ez döntő fontosságú ám, ha ugyanazt az árucikket áruljátok! Nézz meg egy komoly webáruházat, hány profi termékfotó van fent egy termékről? A felmérések szerint minél több jó minőségű termékfotót talál a látogató, annál valószínűbb, hogy vásárolni is fog. 

 

 

Ha komolyan veszed magad, mások is komolyan vesznek.

Profi, esetleg retusált profilkép magadról – egy remekül megtérülő befektetés! Alkalmazhatod a weboldalad Rólunk oldalán, a privát Facebook profilodban, a céged Facebook oldalán. Csak egyszer kell megcsináltatni és évekig használhatod számos helyen.

  

 

És hogy értsd is, mire gondolok, néhány szemléletes példa:

 

Ez a cicus-fotó kiváló a gazdit keres rovatba:

    

De ha állatokról írsz a blogodban, akkor inkább ilyen illusztrációt használj:

 

 

Ez a cipő-fotó jó lehet a Vaterára:

 

De ha cipőket árulsz a weboldaladon, akkor inkább ilyen profi képeket készíttess:

 

 

Ez a gyümölcs-fotó remek, ha a Facebookra posztolnád ki, hogy milyen szép lett idén az almatermés:

 

Azonban ha az egészséges életmódról vezetsz blogot, inkább ilyen képeket használj illusztrációnak:

 

 

 

A képek forrása: www.freeimages.com – ingyenes stock fotók.

 

Ha hajlandó vagy néhány dollárt is áldozni egy fotókért, ajánlom például a depositphotos.com-ot, ahol számtalan profi felvételből válogathatsz és internetre megfelelő méretben és felbontásban letöltheted őket.

 
(Leendő) webdesignerként kiemelten a Te felelősséged, hogy ügyfeledet tájékoztasd a profi fotók fontosságáról és ösztönözd azok használatát.

  

 

A szép, igényes webdesign-t bizony agyon lehet ütni rossz minőségű, gagyi fotókkal.

 

 


 

3 hozzászólás a témában - “Ez gagyi!”

  1. Köszönöm. Pont jókor jött ez a bejegyzés, hogy a házi feladatot is probáljam ehhez mérten, igényesen megcsinálni. 🙂

  2. Nézegettem a képtárt, (deposit) filmes (közösségi) weboldalhoz keresgéltem valami használhatót. 99%-ban rettentő sablonnak tűnik az egész, mesterséges és nem tetszik. Lehet, hogy szakember mint elemeket fel tudja használni, lehet, hogy bennem is van hiba, és az is lehet, hogy az ilyen közösségi élményt, közvetlenséget, barátságosságot ilyen képekkel nehéz kifejezni.

    1. Cziráki Barbara

      Hát hogy kinek mi tetszik, az már csak ízlés dolga… Esetleg másik stock fotós oldalakat is meg lehet próbálni, nagyon sok van, jobbnál jobb képekkel.

Hozzászólás a(z) Ubul bejegyzéshez Mégsem válaszolok

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.