Pinterest mint marketing eszköz

Nemrég egy hosszabb cikkben már bemutattuk Nektek a Pinterestet. Írtunk róla, hogyan tudod használni, mik az elemei, és mire is jó nekünk, webdesignereknek. Arról azonban nem esett szó, hogy a Pinterestet marketing célokra is használhatjuk, illetve javasolhatjuk használatát megrendelőinknek.

 

Azt már többször is említettem itt a blogon, hogy mennyire fontos a vizuális megjelenés. Az emberek nagy többsége igen is látszat alapján ítél és elsődlegesen a vizuális dolgok hatnak rájuk, legyen szó reklámról, üzletről, egy egyszerű cipővásárlásról, vagy akár emberi kapcsolatokról. Pont ezt az erős vizuális “kényszert” meglovagolva használhatjuk a Pinterestet marketing célokra is, hiszen a Pinteresten pontosan a képek beszélnek és emiatt a vizuális tartalom miatt fogyasztható könnyen mindenki számára.

 

 

Röviden a Pinterest működéséről

Gyakorlatilag a Pinterest nem más, mint egy virtuális fal amin tetszés szerinti mennyiségű és elnevezésű “táblát” hozhatsz létre. Ezek a táblák olyanok mint egy parafatábla, amire majd a “pin-eket” kitűzheted. Kitűzhetsz saját pin-t vagy bármilyen Neked tetsző tartalmat amit más táblájáról veszel át.
Minden pin hivatkozás a kép eredeti címére, ami a mi esetünkben a saját oldalunkra mutató link, így minden egyes kép potenciális látogatókat küldhet weboldalunkra. Az ilyen egyszeri látogatókból lesznek jövőbeli vásárlóid és hűséges rajongóid. Ha képeid érdekesek, szépek, akkor azokat mások is kitűzhetik tábláikra, így a felhasználók maguk közt terjesztik az oldal tartalmait.
 
  
 
 
 

A Pinterest marketing célja

Az elsődleges célod, hogy minél többen pineljék a kitűzött képeidet (pinjeidet) és emellett sok követőt találj magadnak. Ennek érdekében létre kell hoznod egy saját fiókot a céged (vagy saját magad) nevében, majd olyan pineket megosztanod, melyek vélhetően az előzetes felmérések szerint népszerűek lesznek. Igen, előzetes felmérés! Nagyon fontos, hogy tájékozódj a Pintereseten a hasonló márkák, termékek pinjei között, hogy képben legyél, mi népszerű, mi nem annyira.
Fontos az is, hogy a beállításokon belül lehetővé tedd, hogy a keresőmotorok indexelni tudják Pinterest profilodat, hogy a keresésekből érkező látogatók száma is emelkedjen, illetve érdemes Pinterest közösségi gombot is elhelyezni weboldaladon.
 
 
  
 
 

Készíts kreatív táblákat

Nagyon fontos, hogy a pinjeinket megfelelően szortírozzuk, ne csak ömlesszük fel őket a Pinterest oldalunkra. Ügyeljünk arra, hogy a táblákat úgy hozzuk létre, hogy azok jól szervezettek, áttekinthetőek legyenek és könnyen lehessen köztük eligazodni és akár önmagukban is követére alkalmasak legyenek. Az is fontos szempont, hogy a tábláink beszédesek legyenek, ne pedig tucat nevűek és tartalmúak. Például egy ruhamárka esetén ne “cipő” “ruha” táska” táblákat csináljunk, hanem például “Őszi trendek”, “Tavaszi trendek” ,stb.
 
 
  
 
 

Minőségi fotók, képek

Mint ahogy arról már szó esett, a Pinterest egy vizuális jellegű weboldal, ezért az itt használt képeknek kiemelt jelentőségük van. Pontosan ezért nagyon fontos a képek minőségére odafigyelni nem csak méretileg, hanem tartalmilag is. Minimum 800*600 pixel méretű képeket használjunk, de inkább nagyobbat. Fontos, arra is gondolni, hogy a képeinknek nem csak kis “pin” méretben kell jól látszania, hanem mikor a felhasználó megnyitja és a pin felnyílik, akkor közel képernyőnagyságban is jó minőségű legyen a fotó. Ne használjunk rossz minőségű, homályos és bemozdult képeket!
Az előző ruhamárkás példánál maradva feltehetnénk akár így is egy képet az egyik csizmánkról:
 
 
 
ankle-boots
 
 
 
  
 
 
De mennyivel ötletesebb, ha így tesszük fel, ezzel ráadásul nem csak a csizmánk, hanem más termékeink, ruháink is felkerülnek ezáltal ötletet adva a leendő vásárlónak, mivel és hogyan tudja kombinálni a csizmát.
Ráadásként mivel előzőleg már felmértük a Pinteresten az, hogy mi népszerű, látni fogjuk, hogy az ehhez hasonló komplett ruha összeállításokat nagyon sokat pinelik és osztják meg, tehát két legyet ütünk egy csapásra: az összeállítás miatt népszerű lesz, és több termékünk is szerepel rajta : )
 
 
 
7ff3b55c0a3dba17873fdee3df90ca92
 
 
 
 
 

Jó leírás

A jó leírás nagyon fontos, ha szeretnéd, hogy minél többen osszák meg a pinedet, mert egyrészt tájékoztató jellegű, másrészt a használt kulcsszavak segítségével jobb találatod lesz a kereséseknél.
 
 
 
 
 

Megoszthatóság

A képeket ha lehet ne vízjelezd, ne logózd, vagy ha igen, akkor diszkréten, mivel a Pinteresten a képek beszélnek, ezért egy agyonlogózott, vízjellel teljesen letakart képet nem fognak pinelni. Árakat se írj a képekre, hiszen itt most a termék fotó ami elad Téged és nem az ár!
 
 
 
  
 

Kapcsolat a követőkkel

Bár a Facebook talán alkalmasabb a követőkel való kontaktra és kapcsolattartásra, azért a Pinteresten is van lehetőséged erre.  Az oldal szabályzatát érdemes elolvasni ezzel kapcsolatosan, mert vannak megkötések a nyereményjátékkal és egyebekkel kapcsolatosan, de azért lehet jutalmazni időnként a követőket.
Érdemes figyelni a pinekre érkező kommenteket is és azokra reagálni, így kommunikálni a rajongókkal, követőkkel. Tűzd ki Te is az éppen népszerű tartalmakat, ezáltal többen felfigyelnek majd rád és követőket szerezhetsz. Sőt, Te is visszakövetheted követőidet, így közvetlenebb kapcsolatban lehetsz velük. Kommentelj a képeikre, repinneld az ő képeiket saját személyes megjegyzéseiddel.
 
 
 
 
 

 

 

2 hozzászólás a témában - “Pinterest mint marketing eszköz”

  1. Novák Eszti

    Kedves Barbi! Picit haragszom rád 😛 Eddig azt sem tudtam, mi fán terem a Pinterest, most meg függővé tettél engem is. Ezek után aggódom, milyen függőségem fog még a tanfolyam közben kialakulni!

    1. Cziráki Barbara

      Kedves Eszti!
      Ne aggódj, mert ezek bár függőségek, de nem károsak, sőt kifejezetten jótékony hatással vannak az egyéni stílusod kialakulására 🙂
      Köszönettel,
      Barbi

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Mégsem válaszolok

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

A felhasználói élmény fokozásra ún. cookie-kat használunk. Reméljük, nem gond számodra, ha mégis, kattints a további infó gombra.
OK, üzenet bezárása