6 +1 ok, hogy miért érdemes fotók helyett illusztrációkat használni a weboldalon

Bejegyzésünkben megnézzük, hogy fotók helyett mikor és hogyan érdemes illusztrációkat használnunk a weboldalon.

               

A weboldalon használt fotók, illusztrációk, grafikai és egyéb design elemek mind-mind a felhasználói vizuális élményhez járulnak hozzá, nagyban befolyásolják az oldalra érkező látogatók hangulatát, véleményét, döntését. 

Azokban az esetekben, amikor nehezen vagy egyáltalán nem találunk, illetve nem tudunk készíteni megfelelő, kifejező fotót az adott cég/vállalkozás vagy a termék/szolgáltatás/projekt weboldalához, remek megoldás lehet, ha fotók helyett illusztrációkat használunk

           

A weboldal létrehozása előtt, a webdesign tervezése során egy nagyon fontos dologban kell döntést hoznunk – milyen stílust szeretnénk végigvonultatni az oldalon

Érdemes elgondolkodni azon is, hogy a fotók stílusukban, hangulatukban passzolnának-e magához a márkához és a készülő weboldalhoz, vagy érdemesebb lenne inkább a kreatívabb megközelítést választani, és fotók helyett egyedi illusztrációkat használni – adott tartalmak, információk szemléltetésére, valamint design elemként?

               

Ha úgy döntünk, hogy illusztrációkkal fogjuk szemléltetni a vizuális tartalmakat, ne feledjük, hogy az illusztrációk is a legkülönfélébb stílusban készülhetnek el. Illusztrációk esetében is tehát nagyon fontos, hogy egy adott stílus mellett tegyük le a voksunkat, mely megfelelően illik a termékekhez és magához a márkához. Az aranyszabály ebben az esetben is igaz: ne keverjük egymással a különböző stílusokatCsak egy példa – nem szép, nem profi, ha a honlap főoldalán színes, körvonal nélküli illusztrációkat használunk, az aloldalakon pedig már csak fekete-fehér, körvonalazott elemeket alkalmazunk, vagy ha a kiválasztott illusztráció egyáltalán nem illik a meglévő arculat elemeihez.

           

Korábbi blogbejegyzésünkben körbejártuk magát az illusztratív webdesign stílust, bemutattunk pár ötletes megoldással elkészített illusztratív stílusú webdesignt, most pedig megnézzük, hogy melyek azok a konkrét esetek, amikor fotók helyett inkább illusztrációkkal érdemes dolgozni a weboldalon:

               

                

#1 Ha egyetlen fotón nem tudunk megfelelően bemutatni, prezentálni egy összetettebb témát/szituációt

Bizonyos területeken nehéz megtalálni azt a fotót, illetve azokat a fotókat, melyek megfelelően szemléltetik a látogatók számára, hogy az adott cég/vállalkozás mit képvisel, mivel foglalkozik, továbbá munkafolyamatokat, lépések sorozatát is nehéz lenne “egy lélegzetvétellel”, egy-egy fotóval bemutatni. 

Számos tevékenységet, témát vagy szituációt nem könnyű tehát egyetlen fotón megfelelően prezentálni, illusztrációk segítségével azonban kiválóan szemléltethetők. Nem mellesleg ezekkel a weboldal számára egyedi megjelenést is kölcsönözhetünk.

                

Például az újrahasznosítás hosszadalmas és összetett folyamatát lehetetlen lenne egyetlen fotón megfelelően bemutatni, helyette illusztrációk segítségével több folyamat együtt, érthetően szemléltethető.

          

          

#2 Ha a márka egyedi megjelenésű, egyedi szemléletet és tervezést igényel

Minden márka egyedi, mindegyiknek megvan a saját stílusa, melyet képvisel és végigvonultat az arculati anyagokon, termékeken és magán a weboldalon is. E nélkül az egyedi stílus, megkülönböztető “jegy” nélkül a célközönségnek, a fogyasztóknak is jelentősen nehezebb lenne megkülönböztetni az adott márkát/a vállalkozást, annak termékeit a hasonló brandektől, termékektől. 

Igazán kreatív és egyedi megoldás, ha a fotók és az illusztrációk együttesen kerülnek felhasználásra – ezzel igazán jellegzetes és különleges megjelenést adva a márkának és a termékeknek. Ez egy újabb kreatív lehetőség ahhoz, hogy az adott brand “elszakadjon” a hétköznapi megjelenéstől és valami igazán sajátosat, egyedit mutasson. 

            

Ennek a gyermekholmikat értékesítő webshopnak a dizájnja is a fotók és illusztrációk együttesére épül, általuk az adott tartalom figyelemkeltő és remekül szemléltethető.

           

              

#3 Ha a cég/vállalkozás ki akar törni a “megszokott” weboldalak tömegéből 

Néhány iparág, szakterület esetében szinte “elkerülhetetlen”, hogy a vállalkozások weboldalai felépítésükben, tartalmaikban hasonlóak legyenek. Ilyenek például az utazási irodák és vendéglátóipari helyek weboldalai. Az utazási irodák általában azonos helyszíneket, szolgáltatásokat, információkat mutatnak be, a vendéglátóhelyek pedig szintén hasonló termékeket/szolgáltatásokat nyújtanak a vendégeiknek – elkerülhetetlen, hogy a weboldalaikban ne találjunk bármiféle egyezést. 

Azonban, ha szeretnénk az “átlagostól” kicsit eltérőbb, egyedibb weboldalt cégünk/vállalkozásunk számára, remek lehetőség, ha illusztrációk használatával kissé “elkülönülhetünk” a többi, hasonló típusú weboldaltól. 

           

Egy utazási iroda weboldalán is szuperül megállják a helyüket a kifejező illusztrációk, illusztratív design elemek.

           

       

#4 Ha egy (web)designer, egy grafikus, egy kreatív ügynökség ki akar törni a “megszokott” designer weboldalak tömegéből 

Találkozhatunk olyan tervezőkkel, designerekkel, kreatív ügynökségekkel, grafikai stúdiókkal, akik az elcsépelt stock fotók helyett inkább saját maguk által készített illusztrációkat alkalmaznak a weboldalukon. Így az oldalukra érkező látogatók és érdeklődők számára egyedi vizuális élményeket adhatnak, továbbá ebben a különleges formában is bemutathatják munkáikat, referenciáikat. Egy irodában/stúdióban zajló csapatmunka, munkafolyamat is jól szemlélhető illusztrációkkal. Ha tehát a weboldalunkkal szeretnénk elérni, hogy a többi hasonló vállalkozástól megkülönböztethetők legyünk, valamint, hogy még jobban felfigyeljenek munkáinkra, az általunk készített illusztrációk is a segítségünkre lehetnek ebben.

          

Igazán figyelemfelkeltővé tehetjük a weboldalt a saját magunk által készített grafikákkal, illusztrációkkal. Nem mellesleg referenciamunkák bemutatására is tökéletesen alkalmasak, hiszen az oldalra érkező látogatókat rögtön a mi munkánk fogadja.

           

           

#5 Ha az adott márka célközönsége a gyerekek (a gyerekek szülei)

Szinte nem is kérdés, hogy elcsépelt stock fotók helyett mesés grafikákkal, illusztrációkkal szólíthatók meg a gyerekek, a gyerekek szülei. Továbbá a rajzokat, illusztrációkat a gyerekek könnyebben felismerik, beazonosítják, ezáltal az adott témát ők is sokkal jobban megértik, feldolgozzák. 

               

A gyerekek számára beszédes illusztrációkkal sokkal egyértelműbbé, könnyebben értelmezhetővé tehetjük az adott témát.

   

         

#6 Ha egy cég/vállalkozás alkalmazást értékesít

Azokon a weboldalakon, melyeken a cégek/vállalkozások különféle alkalmazásokat, programokat és online eszközöket kínálnak az ügyfeleik számára, tömör szöveges leírások, képernyőfotók vagy hosszú videók helyett célszerűbb illusztrációkkal ábrázolni az adott alkalmazás/program működési mechanizmusát, használatát, a különféle folyamatokat és adatokat. Az illusztrációk beszédesebbek, vonzóbbak, ezek által az érdeklődők sokkal könnyebben megértik az alkalmazások használatát, az utasításokat, az azok hatására végbemenő folyamatokat. 

            

Illusztratív elemekkel könnyebben szemléltethetjük az adott alkalmazást, annak használatát.

            

          

# +1

Az előzőekben bemutatott esetek, okok mellett általánosságban is elmondhatjuk az illusztrációk egyediek, figyelemfelkeltők, szórakoztatók és emlékezetesek – a célközönség számára is maradandó vizuális élményt adnak, a márka/vállalkozás megismertetéséhez és a későbbi felidézéséhez is hatékony eszközök. 

               

 


           

Használj bátran Te is illusztrációkat a weboldalon! : )

     

Illusztrációk forrása: Pinterest

      

      

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.