Ha érdekel a webdesigner szakma, ezek a könyvek mindenképpen hasznosak lesznek számodra. Ajánlott olvasmányok nem csak webergonómia, blog, felülettervezés, de marketing témákban is. : )
Steve Krug: Ne törd a fejem!
Sokáig az egyetlen hiánypótló olvasmány volt a piacon a webergonómia kulcsfontosságú rejtélyeiről. Ebből a könyvből megalapozhatjuk tudásunkat arról, hogyan tervezzünk könnyen használható, felhasználóbarát webes felületeket anélkül, hogy fejtörést okoznánk a weboldal látogatóinak a használat során. A könyv kicsit régimódi felületeket jelenít meg illusztrációként, azonban a tartalma és mondanivalója ma is aktuális, örök érvényű. Szinte kötelező olvasmánynak is beillene. : )
Dr. Susan Weinschenk: 100 dolog, amit minden tervezőnek tudnia kell az emberekről
A szerző ajánlása a könyvhöz: Azért tervezünk, hogy valamilyen választ csiholjunk ki a felhasználókból. Azt szeretnénk, hogy vásároljanak, többet olvassanak, vagy megtegyenek valami mást. Ha a tervezés során nem vagyunk tisztában azzal, mit miért tesznek az emberek, az olyan, mintha térkép nélkül indulnánk egy város felfedezésére. Ebben a könyvben a tudományos és kutatási eredményeket gyakorlati példákkal ötvöztem, hogy megalkossak egy minden tervező számára nélkülözhetetlen útmutatót. A segítségével képes leszel könnyen használható és vonzó honlapot, alkalmazást vagy más terméket tervezni, amely megfelelően illeszkedik ahhoz, ahogyan a felhasználók gondolkodnak, dolgoznak és játszanak.
Tris Hussey: Blogok kezdőknek és profiknak
Szeretnél elkezdeni blogot írni? Üzleti blogodat szeretnéd továbbfejleszteni? Ebben a könyvben hasznos tanácsokat és profi tippeket találsz, bármilyen célja is legyen a blogodnak.
Seth Godin: Mi a bőgés?
Könnyed, szórakoztató és egyben inspiráló olvasmány arról, hogyan találják fel egyesek a “lila tehenet”, azt az ötletet, amivel igazán észrevehetőek és feltűnőek tudnak lenni. Könnyed, marketinges jellegű könyvecske, benne 33 szerző rövidke történetével. Igazi kikapcsolódás. : )
Aaron Shapiro: Felhasználók, nem vevők
Ha még mindig úgy gondoljuk, „a vevő a király”, valószínűleg lemaradunk a versenyben. Napjainkban a növekedés mozgatórugói a felhasználók – akik a digitális média és technológia segítségével kommunikálnak a cégekkel.
Aaron Shapiro a digitális marketinggel foglalkozó ügynökség, a HUGE vezérigazgatója kutatásai során részletesen tanulmányozta a Fortune 1000 cégeit, és arra a megállapításra jutott, hogy a legsikeresebb vállalatok mindenekelőtt a felhasználókra és nem a vevőkre összpontosítanak. Nézzük meg a Facebook-ot és a Google-t! Már jóval azelőtt felépítették vállalkozásukat, hogy kitalálták volna, mit is akarnak eladni. Ez a felhasználóközpontú vállalati szemlélet újraértelmezi a cég minden egyes tevékenységét, a szervezeti stratégiától és menedzsmenttől kezdve a termékfejlesztésen és marketingen át, egészen az értékesítésig és ügyfélszolgálatig.
A szerző a digitális téren vezető vállalatok konkrét példáin keresztül mutatja be, mit kell tennünk ahhoz, hogy vállalkozásainkat, a digitális kor követelményeinek megfelelő módszerek alkalmazásával, versenyképessé és sikeressé tegyük.
JGA: 1000 kereskedelmi grafika
A könyvben bemutatott 1000 példa kereskedelmi egységek arculatával, grafikai megjelenésének elemeivel ismertet meg. A fotók segítségével reklám- és egyéb nyomtatott anyagok, csomagolások, feliratok és jelrendszerek, portálok és belső terek kialakítását vehetjük szemügyre.
David Jury: Mi az a tipográfia?
A könyv az írott kommunikáció olyan megszokáson alapuló formáit, illetve ezek változatait vizsgálja, amelyek biztosítják az információ minél tökéletesebb közvetítését. Emellett megismerhetjük azokat a módszereket, amelyekkel a tipográfusok – valamint a nyelvészek, pszichológusok, filozófusok és információtervezők – a szakterületüket tanulmányozzák, és a kapott eredményeket alkalmazzák.