Tudj meg többet a #hashtag-ről!

Már megszokhattátok, hogy igyekszünk Titeket mindig újabb és újabb ötletekkel, tippekkel és hasznos információkkal ellátni, bemutatni különböző programokat, webes alkalmazásokat. Ezekre az információkra egyrészt a majdani webdesigner munkátokhoz lesz szükség, másrészt privát használatra is hasznosak lehetnek.

 

Ebben a bejegyzésben arra keressük a választ, hogy mi is a #hashtag és hogyan használjuk.

 

Mi a #hashtag?

A hashtag (ejtsd: hesteg) egy olyan szó vagy egybeírt kifejezés, aminek az első betűje előtt közvetlenül egy kettős kereszt (azaz hashmark) áll: #. Tehát egy összetett szó melynek első része a “hash” ami a kettős keresztet jelenti, másik része a “tag” azaz címke. Ebből következik, hogy a hashtag egyfajta címke rendszer, melyben a kettős kereszttel ellátott szavak és kifejezések címkévé válnak, ezáltal kereshetővé válnak. Ugyanúgy fognak működni mint a weboldalakon, blog oldalakon a címkék, azaz a címkék alapján szűrni és kategorizálni lehet a bejegyzéseket, amikben az adott hashtag szerepel.

Ezt a fajta címkerendszert először a Twitteren vezették be. A Twitter ugyebár egy nagyon egyszerű, szöveg alapú rendszer, ezért úgy oldották meg a címkézést, hogy amelyik szó elé egy kettős kereszt (hashmark) jelet rakunk, az onnantól fogva címkeként fog funkcionálni. Így született meg a hashtag, amit azóta szinte minden közösségi megoldás átvett.

 

Minden egyes hashtag a bejegyzésben egy link, amikre ha rákattintunk megkapjuk azoknak a bejegyzéseknek a felsorolását, amelyikben a konkrét hashtag szerepel. Tehát nem csak a saját bejegyzéseink fognak itt megjelenni, hanem a mások által írt minden olyan bejegyzés is, amelyek szintén tartalmazzák a hashtag-et. Ezeknek a speciális hírfolyamoknak önálló linkjük is lesz, vagyis kívülről is belinkelhetjük őket.

Hashtag-et használhatunk Twitteren, Tumblr-ön,  az Instagramon, a Facebookon és a Pinteresten is. Sajnos a hashtagek a különböző közösségi oldalak között nem működnek, tehát minden oldalon csak az ott címkézett bejegyzések jelennek meg.

Konkrét hashtagre rá is kereshetünk. Például a Facebbok keresőbe írd be a kívánt hashtaget (természetesen # jellel ellátva) és már meg is jelennek a találatok!

 

 

Hogyan csináljunk hashtaget?

Nagyon egyszerűen, de azért ne ész nélkül. Nem kell hozzá semmilyen külön beállítás, csupán az adott közösségi oldalon bármelyik szó elé ha beírunk egy #-t, akkor az attól kezdve címke lesz, azaz kereshető lesz.

Amire figyelni kell, hogy a hashtag csak a #-vel egybeírt betűsort értelmezi. Ha összetettebb kifejezést szeretnél bevonni a hashtagbe, akkor azt írd egybe! Például ha azt írod, #shabby chick style, ebből a kereshető hashtag csak a #shabby lesz. Ezért ha az egész kifejezést szeretnéd bevonni címkének, akkor így tedd: #shabbychickstyle vagy, hogy jobban tagolt legyen #ShabbyChickStyle. (kis- és nagybetű között a hashtages rendszerek nem tesznek különbséget).

Ha lehet, magyar kifejezéseknél ékezet nélküli, egybeírt szavakat használj.

 

 

Mire jó Nekünk, ha hashtageket használunk?

Egyrészt szűrhetjük és kereshetővé tehetjük a saját bejegyzéseinket a követőinknek, így könnyebben keresgélhetnek számukra érdekes tartalmakat.

Másrészről ha okosan használjuk a hashtageket, és releváns kifejezéseket jelölünk meg, akkor olyanok is Ránk találhatnak akik más egyéb csatornán nem, tehát építjük a közösségünket.

Ha például blogot vezetsz vagy webshopod van, és jelen vagy a közösségi médiában, akkor a hashtagek még kereshetőbbé teszik a tartalmadat. Ha például cipőket árulsz a bejegyzésed végén szerepeljen például az, hogy #cipő #shoes #fashion #shoestrendfall – vagy bármi, ami jellemez.

 

 

Hogyan használd jól a hashtaget?

  • A posztod szövegében értelmesen kell elhelyezni a hashtag-et. Ha több hashtaget is használsz az adott posztban, akkor hogy ne zavard az olvasókat, a releváns kulcsszavakat tedd inkább a posztod végére egymás után felsorolva. A kereső így is rátalál, és az olvasót sem idegesíted.
  • Ne ess túlzásba a hashtagek használatával. Egyrészt nem kell feltétlenül minden bejegyzésben szerepelnie hashtagnek, másrészt nem kell egy fotó vagy egy bejegyzés minden részletét, szempontját taggelni. Válaszd ki a legfontosabb és egyben leginkább releváns kifejezéseket és csak azokat taggeld. Itt is igaz a kevesebb néha több szemlélet
  • Az, hogy telepakoljuk a bejegyzésünket rengeteg különféle hashtaggel, amiknek már-már csak nagyon távolról van köze az adott témához, hozhat ugyan találatot, de a legtöbbjük értéktelen lesz számunkra és nem hoz valódi követőt, így marketing szempontból nem lesz hasznos a taggelés. A cél ugyanis megtalálni és bevonzani azokat az embereket, akik ténylegesen potenciális követőink, megrendelőink és vevőink lesznek.

 

 


 

Reméljük ez a bejegyzés is hasznotokra válik majd : )

 

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.