„Mégis ki fog tőlem majd honlapot rendelni, amikor annyian csinálják már és olyan olcsón…?”
Gyakran találkozom a webdesign tanfolyammal kapcsolatban ezzel a kérdéssel. Szeretem ezt a kérdést, mert annyira nyilvánvaló és annyira szemléletes rá a válasz : ) Nézd csak:
Ki fog drága weboldalt rendelni, ha van, aki olcsón is megcsinálja?
A válasz:
No komment.
Miért éppen tőlem rendelnének, amikor annyian csinálják már?
A válasz: POZICIONÁLÁS, mint a webdesign vállalkozásod marketingjének első lépése!
(A pozicionálás nem más, mint a piac leszűkítése egy olyan kis célcsoportra, akiknek speciális igényeik vannak, de még elég nagy a létszámuk ahhoz, hogy meg lehessen élni a megrendeléseikből. Ha pozicionálsz, hatásosabb lesz a marketinged, hiszen igazán ahhoz a réspiachoz fog szólni az üzeneted, akiknek ez releváns lesz. Így jobban magára fog ismerni a vevőjelölted.)
A BMW pozícionálása: az a vásárló, akinek a BIZTONSÁG a fő
A Volvo pozícionálása: az a vásárló, aki FÉRFI
A Kia pozícionálása: az a vásárló, akinek fontos a minél tovább tartó GARANCIA
A Toyota pozícionálása: az a vásárló, akinek a MEGBÍZHATÓSÁG a legfontosabb
De milyen pozicionálása lehet egy webdesignernek?
Instant példák következnek:
A Profi Otthoni Webdesign Tanfolyam tananyagában külön modult szenteltem az online marketingnek, hogy a webdesign vállalkozásod sikere valóban csak a kreativitásodon múljon.
Remélem, érted már, hogy miért éppen Tőled fognak weboldalt rendelni?
Egy webdesigner honlapján a „Weboldal olcsón, nagy szakértelemmel” felirat pontosan olyan unalmas és elcsépelt, mint az „Üdvözöljük cégünk weboldalán” felirat bármely más honlapon…