Így ismerd fel, hogy weboldalad megérett a felújításra

Bejegyzésünkben összegyűjtöttünk néhány olyan jelet, szempontot, melyekre ha IGEN a válaszod, akkor vállalkozásod, illetve ügyfeled weboldala megérett a megújulásra.

              

# elavult 

Az online világ és a technikai eszközök is rohamtempóban fejlődnek, és ez alól a „webes közeg” sem kivétel. És valljuk be, hogy maguk a felhasználói igények is változnak, és a honlapot bizony a felhasználóknak, a vállalkozás célközönségének készítjük. Egy 10 évvel ezelőtt készült biztosan, de már egy 5 évvel ezelőtt készült weboldal is frissítésre szorul(hat) – mind technikai, mind szerkezeti, mind tartalmi, mind megjelenés szempontjából. Sajnos jellemző, hogy évekkel ezelőtt valaki elkészítette a honlapot, és az sajnos „úgy” maradt – idő, energia, hozzáértés, stb. hiánya miatt. Ezeket a honlapokat bizony nem árt leporolni.

            

1)

Szerencsére mindig sok technikai újdonság áll a rendelkezésünkre, melyek a már kész honlapba is beépíthetők, az oldalon is alkalmazhatók, általuk még jobban és profibban tud működni a weboldal – a háttérben és a felszínen egyaránt. Néhány gyakori példa:

Ha a weboldal „belassul”, akkor az többek között annak a jele, hogy túl sok „szemét” (piszkozatok, vázlatok, nem használt fotók, videók, nem használt bővítmények, stb) van rajta, vagy éppen a weboldalon alkalmazott fotók, videók, egyéb vizuális tartalmak nincsenek megfelelően optimalizálva. Ezek egyre csak halmozódnak, és jelentősen lelassítják az oldalt. Megoldás: tisztítás, rendrakás, webre optimalizált tartalmak feltöltése.

Ma már létjogosultságuk van a közösségi csatornáknak is az online marketingben, a márkaépítésben, a célközönség elérésében. Ha vannak a vállalkozásoknak (legyenek!) közösségi oldalai, akkor bizony ezek is integrálhatók a weboldalba, így folyamatos átjárás és tartalomgenerálás biztosítható a platformok között.

A különféle mérőeszközökről (weboldal látogatóink viselkedése, oldalak/tartalmak látogatottsága, hirdetések teljesítménye, feliratkozások) se felejtkezzünk el, hiszen az ezek által mutatott statisztikákból, jelentésekből következtetéseket vonhatunk le, melyek segítségével szükség szerint tudunk módosítani weboldalunk felépítésén, tartalmain. A mérőeszközök azt is jól jelzik, hogy ha elmaradnak a látogatók, elmaradnak a konverziók (megrendelés, feliratkozás) – ne késlekedjünk a weboldal felújításával, az új online marketing eszközeink bevetésével.

És itt említenénk meg a reszponzivitás „kérdéskört” is, hiszen egy mai weboldalnak illeszkednie kell a mai technikai vívmányokhoz is, azaz a weboldal szerkezetének, tartalmainak igazodnia kell a különféle „kütyük” különféle képernyőméretéhez – okostelefonokhoz, tabletekhez, laptopokhoz és még HD képernyőmérethez is.

            

És úgy általánosságban is elmondható, hogy ha például WordPress weboldalakkal dolgozol (ahogyan ezt tesszük a a WebdesignSuliban, a webdesign tanfolyamon is), akkor számos bővítmény létezik a különféle hasznos háttérfunkciók megvalósítására. Ilyen például – a teljesség igénye nélkül – gyorsítótárazás, adatbázis tisztítása, keresőoptimalizálást (SEO) segítő bővítmény, weboldal biztonságát biztosító bővítmények, látogatók belépésének, cselekvéseinek megfigyelése, stb.

               

2)

Ha tartalmilag rendben van a weboldal, akkor sokszor egy kis szerkezeti átalakítás is csodákra képes –egyedibb, látványosabb főoldallal, modernebb/áttekinthetőbb oldalszerkezetekkel, profibb formázásokkal, új (design)elemek beiktatásával, új funkciók beillesztésével (pl. képnézegető galéria, űrlap), konverziós célt (pl. megrendelés) elősegítő akciógombok beillesztésével, beszédesebb menüpontokkal, egyszerűbb navigációval.

             

3)

Egy vállalkozás élete sem „statikus”, biztosan vannak változások, fejlődések, melyeket a weboldalnak is tükröznie illene, szövegesen és vizuálisan egyaránt – gondoljunk itt például sztorikra, csapatbővülésre, új termék/szolgáltatáspalettára, ajánlatokra, ügyfélvéleményekre, elért eredményekre, minősítésekre, új célközönségre. Ez sok esetben kisebb-nagyobb struktúra-átalakításokkal is járhat, gondoljunk itt meglévő oldalak bővítésére, új oldalak és menüpontok létrehozására. A naprakész, folyamatosan frissülő, értéket/élményt adó tartalmaknak, hasznos információknak pedig „bérelt” helyük legyen egy szakember/vállalkozás weboldalán. A gyakran változó, friss tartalmakat a Google is nagyon szereti. : )

          

4)

Érezheted/láthatod úgy, hogy a weboldal már nem azt tükrözi, amit a vállalkozás képvisel, üzen a célközönsége számára – ez akár tartalmi, de főként megjelenéssel kapcsolatos „érzet/látvány” lehet. Ez is annak az árulkodó jele, hogy a honlap vizuálisan, dizájn szempontjából is megérett a frissítésre. De ha éppen a vállalkozás arculata újul meg (redizájnolják, vagy teljesen új logó születik, mert már más a vállalkozás termék/szolgáltatási köre, más a célközönsége, a márka is fejlődik, változik), természetesen akkor is szükség van a weboldal megjelenésének módosítására, frissítésére. Vagy egyszerűen “ódivatú” a honlap megjelenése, és sokkal modernebb, trendibb dizájnra lenne szüksége.

              

          

            

# nem tesz eleget…

Természetesen a weboldalnak sok mindennek kell megfelelnie, de bejegyzésünk kapcsán most két újdonságot emelünk ki, melyek a legutóbbi évek “termékei” (pontosabban régóta léteznek, de most kerültek a figyelem középpontjába), így előfordulhat, hogy a Te weboldalad ezeknek még nem tett eleget, tehát ilyen szempontból is megérett a megújulásra, ezek pótlására:

           

GDPR – biztosan ismerősen cseng – az Európai Unió adatvédelmi rendelete, melynek célja, hogy védje a személyes adatokat, szabályozza azok felhasználását, és sokkal nagyobb kontrollt adjon a természetes személyek kezébe az adataikkal kapcsolatban. Ennek egyik nagy szelete éppen a weboldalak/webshopok adatvédelmét foglalja magában – a weboldalakon kötelező feltüntetni az adatvédelmi nyilatkozatot. A GDPR alapvetően jogi terület, jogi kérdés, így webdesignerként, designerként, de még online marketingesként sem kell értened hozzá. Amit viszont megtehetsz, az az, hogy nem ülsz ölbe tett kézzel, hanem foglalkozol ezzel a kérdéssel is, utánanézel, utánajársz, hogy lehetőségeidhez mérten képbe kerülj, majd megteszed a szükséges lépéseket, például felkeresel egy szakértőt. Ő lesz az, akivel közösen át tudod nézni azt, hogy a vállalkozásodban hol és hogyan kezelsz adatokat, a weboldalad kapcsán hogyan zajlik az adatkezelés/feldolgozás, ő lesz, aki meg tudja mondani, hogy milyen területekre kell kitérned az adatvédelmi nyilatkozatokban, stb, stb.

           

Bár maga az SSL tanúsítvány (egyelőre) nem kötelező, de jó, ha van. Ha egy weboldal rendelkezik SSL (Secure Sockets Layer) tanúsítvánnyal, zöld lakatot kap (Chrome böngészőben), akkor ez az ikon azt jelzi számunkra, hogy a weboldal felkeresése biztonságos, vagyis ha adatokat adunk meg az oldalon (pl. űrlapot töltünk ki, jelszót adunk meg, a bankkártyánk adatait adjuk meg), akkor azok biztonságban vannak, a webhelyen keresztülmenő adatforgalom privát. A http biztonságos kapcsolat megléte több szempontból is előnyös – az adatok védelme, biztonsága mellett: a Google is előnyben részesíti a biztonságos weboldalakat, biztonságérzet és ügyfelek bizalmának erősítése.

             

         


             

Milyen árulkodó jellel egészítenéd ki a listát?

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.