Tanuld meg vagy szervezd ki a weboldalkészítést?!

Bejegyzésünkben összegyűjtöttünk néhány pro és kontra érvet azzal kapcsolatban, hogy mikor érdemes tanulásra adni a fejünket, és mikor érdemes profikra bízni a weboldalunkat és a grafikai anyagainkat.

Akár vállalkozó vagy, akár a családi bizniszben „mozogsz”, biztosan tudod, hogy ma már online hirdetések, weboldal, közösségi tartalmak, marketinganyagok nélkül aligha lehet labdába rúgni az adott „piacon”. Aki lemarad, az kimarad. És azt is tapasztalhatod, hogy ezek a feladatok bizony sokszor egy egész embert kívánnak, márpedig általában aligha akad mindezekre egy külön „ráérős” – nem mellesleg hozzáértő – személy a cég(ed)ben. A napi teendők (pl. termékértékesítés, szolgáltatások nyújtása, árubeszerzés, ügyfélszolgálat, adminisztráció, stb) mellett igencsak át kell gondolni, hogy mikor mire szánunk időt (és pénzt), mikor mi a költséghatékonyabb megoldás.

Összegyűjtöttünk néhány szempontot, melyek Neked is segíthetnek annak eldöntésében, hogy tanfolyam(ok)on vegyél részt, képzésekre ruházz be, a saját kezedbe vegyél mindent, vagy kifizetődőbb szakembert megbízni ezekkel a teendőkkel – legyen szó például a vállalkozás weboldalának elkészítéséről/szerkesztéséről, a cég grafikai anyagainak, hirdetési kreatívjainak tervezéséről.  

Mikor tanuld meg Te magad?

  • szereted kezedben tartani a „dolgokat”
  • van időd a tanulásra, tudsz időt szakítani arra, ami igazán érdekel
  • szeretsz is új dolgokat tanulni, motivált vagy, hogy új tudásra és képességekre tegyél szert
  • a megtanultak gyakorlatban való alkalmazásához is van időd és affinitásod, élvezed az adott munkafolyamatokat
  • szeretsz ötletelni, tervezni, alkotni
  • szereted, ha Te „uralhatod” például a weboldaladat, bármikor hozzá tudsz „nyúlni”, a grafikai munkákat is jobban szereted magad elkészíteni
  • nem félsz az újdonságoktól, a felmerülő esetleges problémáktól, vagy annyira talpraesett, hogy meg tudd oldani őket, illetve tudod, hogy kihez fordulj segítségért
  • tettre kész vagy, ha valamit a fejedbe veszel, akkor azt azonnal meg akarod valósítani
  • nem szeretsz másokra várni, másokhoz igazítani a saját teendőidet, a saját tempódban, terveid szerint szeretsz haladni
  • mindent inkább szeretsz magad elvégezni, nem tudsz/nem szeretsz másokkal együttműködni, mások munkatempójával/habitusával/adott munkához való hozzáállásával azonosulni
  • az eddigi szakmai segítőddel (pl. grafikus, webes) már nem olyan jó a kapcsolatod, vagy egyszerűen nem éred utol/nem győzöl várni rá, „sürgős esetekben” nem tud azonnal a rendelkezésedre állni
  • nem találsz megfelelő szakember(eke)t az adott projektjeidhez, akár rendszeres feladatok, napi/havi feladatok elvégzéséhez, nem is akarsz szakik után keresgélni/rohangálni, már voltak rossz tapasztalataid „megbízható” szakikkal
  • kisebb a büdzséd, így anyagilag még mindig kifizetődőbb részt venned egy-egy tanfolyamon, tréningen, elsajátítani azokat a „fogásokat” (pl. grafikai tervezés, weboldalkészítés, online marketing), melyekre szükséged van a vállalkozásodban – ez így még mindig olcsóbb (nemcsak anyagilag, hanem időben is!), mint minden egyes feladatot kivitelezőkkel sok-sok pénzért elvégeztetni

Mikor szervezd ki?

Mondhatnánk, hogy az előző pontok ellentéteit sorolhatjuk ide. : )

Ez azonban kissé éles megállapítás, hiszen mindig van arany középút is.

Lehet, hogy szeretsz új dolgokat tanulni, imádsz tervezni, alkotni, szívesen készítenéd Te magad a vállalkozásod grafikai anyagait, marketinganyagait, a weboldalát, de éppen olyan élethelyzetben vagy, hogy ezekre most egyszerűen nincs időd – sem megtanulni, sem napi szinten „művelni”. Vagy nagyon szívesen végzed ezeket, de a végeredmény mégsem olyan, mint amit elképzeltél/amit szeretnél.

Lássunk néhány okot, melyek azt sugallják, hogy bizony itt az idő kiszervezni a feladatokat!
  • Nincs időd újat tanulni.
  • Nincs pénzed újat tanulni.
  • Nincs affinitásod ezekhez a szakterületekhez.
  • Sokkal kényelmesebb számodra, ha más végzi el a vállalkozásodhoz kapcsolódó egyéb feladatokat (pl. tartalomkészítés, weboldal karbantartás).
  • Nagyobb büdzsével rendelkezel, így meg is teheted, hogy profikra bízd ezeket a munkákat. 
  • A fő profilod, a vállalkozásoddal kapcsolatos teendők, a vállalkozásodon való munkálkodás elveszi az összes idődet, tehát egyszerűen nincs időd egyéb feladatok végzésére, de tudod, hogy ezekre (pl. weboldal, online hirdetések, grafikai anyagok) nagy szüksége van a vállalkozásodnak.
  • Számodra ezek a munkafolyamatok (pl. weboldal karbantartás, hirdetési kreatívok készítése) csak nyűgöt jelentenének, az időd, a kedved (bár tudjuk nem kedv kérdése : )), a hozzáértésed is hiányzik ezekhez.
  • Csak ezért új szakmákat sem szeretnél tanulni.
  • Bár több hasznos tanfolyamon, képzésen is részt vettél, de a gyakorlatban mégsem tudod kamatoztatni a tanultakat, többször szorulsz segítségre, minthogy önállóan megoldj valamit.
  • Bármilyen kis feladatról is legyen szó, a Te esetedben az kétszer-háromszor annyi időt vesz el, mintha profira bíznád, így sok értékes időt pazarolsz, és éppen a saját feladataidra nem marad elég időd. Tehát mind időben, mind pénzben kifizetődőbb, ha szakemberre bízol bizonyos feladatokat, munkákat.*
  • Bár sok mindent a kezedben tartasz, sok mindent magad végzel, de bizonyos projektjeidhez már egyedül kevés vagy, több szakember segítségére is szükséged van.  

*Kiszervezni is akkor a leghatékonyabb, ha olyan szakit találsz, aki több területen is otthonosan mozog, egyaránt pálya neki a grafikai tervezés és a weboldalkészítés, és igazi kincs, ha marketinges beállítottságú – egyszóval mindent “lefed”, amire Neked szükséged van.


Tanulj velünk, tarts velünk a hamarosan induló webdesign tanfolyamunkon!

Vagy bízd profikra a weboldaladat, grafikai anyagaidat!

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.