Hallgatóinkat ismét színes kreatív feladat készítésére invitáltuk.A verseny résztvevői az év színe, az ultraviola színvilágában alkottak montázsokat. : )
Korábban igen nagy sikert aratott montázskészítő versenyünk, melynek során a résztvevőknek 2017 színében, a greenery színvilágában kellett montázst alkotniuk.
Blogbejegyzésben is beszámoltunk a feladatról és a verseny eredményéről:
>>> Tavaszi kreatív feladat hallgatóinknak
Nem szerettük volna kihagyni ezt a remek kreatív feladatot, hogy a (naptár szerinti) tavaszt már üde montázsokkal indíthassuk! A Webdesign tanfolyam keretében is bőven akad gyakorló feladat hallgatóink számára, de ezek a „versenyek” kiváló plusz gyakorlási lehetőséget biztosítanak számukra, élesben is kipróbálhatják a tanultakat, komolyabb tét nélkül szállhatnak „ringbe”, megmutathatják magukat – szín-, betű- és fotóválasztás, tervezési alapszabályok betartása, precíz munkavégzés, ízléses és kreatív megoldások tekintetében egyaránt. Kikapcsolódásnak, inspirálódásnak, kreatív énidőnek sem utolsó egy ilyen feladat! : )
Első blikkre pofonegyszerű feladatnak tűnhet montázst készíteni, de a gyakorlatban mégsem olyan könnyű, hiszen nagy gonddal kell összeválogatni a hangulatos, adott stílusnak megfelelő fotókat, ügyesen kell bánni a színekkel, kreatívan az elrendezésekkel – a montázs titka az egységes, harmonikus megjelenésében van, fontos, hogy a felhasznált fotók, grafikák teljes összhangban legyenek egymással, ezt az összhangot a hasonló színvilággal, effektekkel, textúrákkal is erősíthetjük.
Úgy tűnik, hogy rekordot döntöttünk: 39 résztvevő, 53 montázzsal szállt versenybe – nem kis feladatot adva ezzel a zsűrinek. A versenyben most kezdett, néhány hónapja nálunk tanuló és végzett hallgatóink egyaránt részt vettek, remekül ráhangolódtak erre a színvilágra, és jobbnál jobb montázsokat alkottak. Nagyon örülünk, hogy ilyen lelkes, szorgalmas hallgatóink vannak.
Köszönjük a munkátokat! : )
Mi volt a hallgatók feladata? Támpontokat adtunk nekik, de teljes szabadságot kaptak a kivitelezést illetően, saját kútfőből dolgozhattak. : )
2018 színe, az ultraviola, az intenzív, energikus, titokzatos, misztikus ultra violet színvilágában kellett montázst készíteniük.
Itt írtunk róla >>> 2018 színe – ultraviola
A merész színkezeléstől sem kellett óvakodniuk a versenyzőknek, hiszen az idei design trendek között is abszolút előkerülnek az élénk, erős színek és színátmenetek.
Itt írtunk róluk >>> Webdesign trendek – 2018
És igen nagy népszerűségnek örvend az ún. „duotone” hatás, melynek lényege, hogy az adott fotói színeit „levesszük”, majd egy kéttónusú hatást „húzunk” rá – ezt a technikát is nyugodtan alkalmazhatták hallgatóink.
Itt írtunk róla >>> Duotone hatás – az meg milyen?! Mutatjuk!
Ééés akkor jöjjenek a győztes ultraviola montázsok!
Hosszas mérlegelés után végül úgy döntöttünk, hogy 3 győztest hirdetünk, természetesen nem állítva őket dobogós helyekre, mert mindegyikőjük montázsa klassz!
Győri Glória montázsa
Nádasdy Timi montázsa
Hogy miért ezek a montázsok lettek a győztesek?
- egységes, harmonikus összkép
- stílusban, hangulatban összeillő fotók
- ügyes elrendezések
- egyedi tipográfiai megoldások
- precíz, gondos kivitelezés
A teljesség igénye nélkül pedig mutatunk néhány további montázst a legjobbak közül:
A hölgyekkel két úriember is versenybe szállt, egyikőjük montázsát mutatjuk is
A nyerteseket a Scolar Kiadó gondozásában megjelent design szakmai könyvvel lepjük meg. : )
HELLO ULTRAVIOLA, HELLO TAVASZ!