Egy márka, egy vállalkozás legfontosabb vizuális lábnyomai a színek. A fogyasztók, az ügyfelek erre az arculati elemre emlékeznek leginkább, a jellegzetes színek segítik leginkább felidézni az adott brandet.
Elég annyit mondani, hogy „Coca Cola”, és mindenkinek a piros szín jut az eszébe, de úgy is feltehetjük a kérdést, hogy melyik mobilszolgáltatóra gondolok, ha azt mondom „magenta”?
Egy korábbi bejegyzésünkben már írtunk arról, hogy a színek jelentéssel bírnak, üzeneteket hordoznak, és bizony ebben van a titok!
Lássuk!
- A színek felé a fogyasztók oldaláról közelítve: a színek amellett, hogy segítik az adott márka beazonosítását, felidézését, érzéseket, érzelmeket, hangulatokat is közvetítenek, éppen ezért képesek befolyásolni a fogyasztókat, akár vásárlási döntéseikben is.
- A színek felé a márka oldaláról közelítve: a márka, a cég a jellegzetes arculati színeken keresztül tudja magát pozícionálni, megkülönböztetni magát másoktól, erősíteni ismertségét, továbbá ezek segítségével tud mögöttes tartalmakat közvetíteni a fogyasztók felé.
Akár céges arculathoz, akár webdesignhoz válogatunk színeket, láthatjuk, hogy bizony „nagy a tét”. Megijedni persze nem kell! : ) Álljon itt néhány jó tanács, hasznos tudnivaló, ha színválasztásra adnánk a fejünket!
Találjuk el!
Célszerű olyan színeket kiválasztunk, amelyek megfelelően kifejezik azokat az érzéseket, hangulatokat, üzeneteket, amelyeket az adott brand, vállalkozás prezentálni szeretne a külvilág felé.
Ne essünk túlzásokba!
Bármennyire is csábítanak a szebbnél-szebb színek, árnyalatok, legfeljebb 2-3 színt válogassunk össze!
Alkalmazzuk következetesen a színeket!
A kiválasztott színeket az egész arculatban, tehát a logótól kezdve a névjegykártyán át egészen a weboldalig mindenhol használnunk kell, hiszen ezzel is a márka felismerhetőségének erősítéséhez járulunk hozzá.
Alkalmazzuk hatásosan a színeket!
Itt egy remek összefoglaló bejegyzésünk arról, hogy mindezt hogyan tegyük a webdesignban, illetve mindehhez kiváló példákat is szemügyre vehetünk.
Ne ijesszünk meg/el senkit!
A piros bármennyire is figyelemfelkeltő, például egy akciógomb elkészítésénél kerüljük ezt a színt, ugyanis tiltást, veszélyt sugall, és pont az ellenkezőjét érjük el vele – a gombra nem mernek rákattintani a felhasználók. A fehér háttéren (élénk) sárga színnel képzett betűk sem a legszerencsésebbek, akár nyomtatott, akár online felületen használnánk őket.
Inspirálódjunk!
A természetben járva, magazinokat lapozva, tematikus oldalakon barangolva gyűjthetünk színinspirációkat, és nem árt a legújabb színtrendeket nyomon követni, hogy (leendő) webdesignerként színek témában is mindig naprakészek legyünk.
Készítsünk egyedi színpalettákat!
Ma már több oldal is a rendelkezésünkre áll, hogy brandre/cégre szabott színpalettát állítsunk össze. Ilyen például: Colourlovers, Adobe Color CC, Colourcode.
Színezésre fel! : )