3 +1 bizalmi és hitelességi faktor a weboldalon – fogadd meg/vedd észre őket!

Bejegyzésünkben arra mutatunk rá, hogy melyek azok a hitelességi és bizalmi „mozzanatok” egy honlapon, melyek főszerepbe kerülnek, amikor az ügyfél melletted teszi le a voksát, illetve Te választasz kivitelezőt, szolgáltatót.

Te is biztosan meggondolod, hogy kinek a szolgáltatását vedd igénybe, melyik cég termékét vásárold meg, kivel dolgozz együtt. Problémáink vannak, melyekre megoldást keresünk. Megoldás(okat) nagyon sokan kínálnak, a kérdés az, hogy mi kit választunk, azaz mi alapján szelektálunk a rengeteg tálcán kínált lehetőség között, melyek azok a tényezők, szempontok, amelyek alapján letesszük a voksunkat egyik/másik szolgáltató/cég/specialista mellett.

Mai, online világunkban – a személyes ajánlásokon felül – a különféle online platformokon tájékozódunk az adott vállalkozással/szakemberrel kapcsolatban. Átfogó képet egy weboldalon kaphatunk. Igen, ma már a közösségi oldalak is teret kapnak, az azon található információk, benyomások is nagyon fontosak, de mégiscsak egy honlapon láthatjuk „egyben” az adott szakit, az adott vállalkozást. És valljuk be, hogy egy komoly üzleti megkeresés nem Facebook üzenetben történik – jobb esetben. ; )

Egy weboldalon számos olyan „elem” található, mely befolyásolja azt a bizonyos döntést – kell/nem kell az adott szolgáltatás/termék.

Egy korábbi bejegyzésünkben csekklistaként már végigjártuk részletesen, hogy mitől lesz hiteles, mitől lesz bizalomgerjesztő a honlap.
És ezzel párhuzamosan olyan weboldal hibákat is összegyűjtöttünk, melyek képesek a bizalmat rombolni és az érdeklődőket elriasztani.
Továbbá arra külön is rámutattunk, hogy kifejezetten konverziók (például feliratkozás, rendelés, letöltés) szempontjából melyek a leggyakoribb hibák a honlapon.

Most kifejezetten 3 +1 bizalmi és hitelességi faktort helyezünk előtérbe, mindkét „tábor” szemszögéből rámutatva arra, hogy ha ezek nincsenek rendben a weboldalon, akkor a „kell-tarisznya” üres marad, azaz

  1. megrendelőként nem fogjuk az adott vállalkozást/szakembert választani
  2. szakemberként nem választanak minket a potenciális ügyfelek, vállalkozásunk és szakértelmünk hitelessége megkérdőjeleződik
A hitelesség megteremtése, a bizalom kiépítése egy honlap életében is nagyon fontos.

Nézzük meg, hogy (akár webdesignerként) a saját weboldaladon mindezt hogyan tudod megtenni – mi az a 3 +1 kulcselem, mely ebben segít Neked.*

Ugyanakkor ez a csekklista azok számára is útmutató, akik az ügyfél-oldalt képviselik – láthatod, hogy milyen szempontok befolyásolnak a döntéseidben, illetve láthatod, hogy mire érdemes figyelni egy-egy szolgáltató/szakember kiválasztása során.*

*konkrét szakmától, területtől függetlenül is hasznosítható

#1

szakemberként nem mutatkozol be, nem szerepel a neved, a történeted, a fotód a weboldalon

A bemutatkozás legfőbb célja éppen a bizalomépítés. A bemutatkozás során magunkról beszélünk, sztorikat osztunk meg, vallunk a missziónkról, a hivatásunkról, „személyes kapcsolatot építünk ki” az érdeklődőkkel. Éppen azt mutatjuk be, hogy nem robotok, névtelen emberek ülnek a képernyő túloldalán. Kifejezetten a személyes interakciót kívánó szolgáltatásoknál fontos, hogy az ügyfél „lásson”, tudjon valakihez kapcsolódni.

Talán még szembetűnőbb hiba, ha írsz magadról egy rövid bemutatkozást, de a neved nem szerepel sem a bemutatkozásban, sem az oldal egyéb részein. A nevedről és annak az oldalakon való többszöri megjelenítéséről se felejtkezz el, fontos, hogy az érdeklődők fejébe vésődjön a teljes neved. + TIPP: már a domain neved is a saját neved lehet, ezzel is a személyes márkádat tudod erősíteni.

A profilfotó hiánya is gyakori „jelenség”, márpedig akkor tudod a legteljesebb és leghitelesebb képet adni magadról, ha vizuálisan is bemutatkozol. Tudod, egy „kép többet mond ezer szónál”. Emberi kapcsolatokról van szó, az ügyfeled segítőt keres maga mellé, a bizniszfotód is sokat elárul rólad, a megjelenésed, kisugárzásod is közrejátszik abban, hogy az ügyfélben milyen benyomások alakulnak ki rólad, tud-e veled azonosulni.

Ne felejtkezz el saját magadról, Te vagy a szakember, Neked kell bemutatkoznod, „szőröstül-bőröstül”!

#2

gagyi a weboldalad

A „gagyi-kalap” alá sorolnánk minden „tartalmat”, a szöveges tartalmaktól kezdve a megjelenésen és dizájnelemeken át egészen a rendelkezésre álló funkciókig. (Igen, mondhatnád azt, hogy ez csak „tévképzet”, de az esetek többségében ami gagyi, az tényleg gagyi. ; ))

Ezek a „tartalmak” is mind-mind hitelességi faktorok, éppen arról árulkodnak, hogy mit képviselsz, milyen a kommunikációs stílusod, milyen az ízlésed, miben tudsz segíteni – ha ezek gagyik/ha ezekkel nem tudnak azonosulni a potenciális ügyfeleid, akkor sarkon fordulnak.

Nem célközönséget megszólító szövegek, elcsépelt stock fotók, cselekvésre ösztönzés hiánya – nem kell ahhoz szakmabelinek lenni, hogy a potenciális ügyfél érezze, hogy a honlap minden „porcikájával” őt szólítod meg, hozzá szólsz.

#3

hiányoznak a referenciák a weboldaladról

Az egyik legfőbb bizalmi faktorok ezek, valódi befolyásoló erővel bírnak – a szolgáltatásaid/termékeid hitelességét alátámasztó referenciamunkák, valamint az ügyfelek szavai, visszajelzése. Nem csak az általad kínált szolgáltatások/termékek alapos bemutatása létfontosságú, de ezekhez szorosan kapcsolódva kellő figyelmet kell szentelni az ellenőrizhető referenciamunkáidnak is, továbbá közzé kell tenni az ügyfeleid véleményeit, ajánlásait is. A potenciális, jövőbeli ügyfeleid így pontosan láthatják, hogy kik azok, akik már bizalmat szavaztak Neked, melletted döntöttek, valódi tapasztalatokat, hiteles visszajelzéseket olvashatnak Veled és a szolgáltatásaiddal/termékeiddel kapcsolatban. A nekik végzett munkáid pedig a legjobb példái, igazolásai, bizonyítékai a saját szakértelmednek, képességeidnek.

+1

hiányzó/elrejtett kapcsolatbalépési lehetőségek

Sajnos sokszor tapasztalható, hogy egy szakember/egy vállalkozás weboldalán maximum egy kapcsolatbalépési lehetőség van, vagy ha van is több, akkor azok el vannak rejtve. Az érdeklődők, az ügyfelek nem feltétlenül csak azon az egy platformon szeretnének/tudnak kapcsolatba lépni az adott szakemberrel/vállalkozással, tehát ne csak egy kapcsolatbalépési lehetőséget biztosíts számukra, hanem legalább 2-3 különbözőt! Vannak olyan emberek, akik mindent telefonon szeretnek intézni, tehát ők nem fognak üzeneteket vagy e-maileket lepötyögni, szükség lesz a telefonszámod közzétételére is. És biztosan akadnak olyanok is, akik nem érik be egy egyszerű üzenetküldő űrlappal (pl. tartva attól, hogy nála nem marad „nyoma” az elküldött üzenetnek, ha nem kap automatikus visszaigazolást az üzenetéről), hanem e-mailt szeretnek írni, mert például mellékletet is tudnak csatolni hozzá, valamint az elküldött levél rögzítésre kerül. Ezek is mind-mind fontos bizalmi faktorok, abban erősítik meg az érdeklődőket/ügyfeleket, hogy bizony ezt a szakembert/céget kedvük/igényük szerint különféle csatornán felkereshetik.

Az üzenetküldési lehetőségeken felül ide sorolnánk például a blogbejegyzések alá írható hozzászólásokat, vagy például webshop esetén a termékértékeléseket is, hiszen ezek is mind-mind a kétirányú kommunikációt, valamint a vélemények kifejezését biztosítják. Ha ezekre adsz lehetőséget, akkor szintén a beléd vetett bizalmat erősítheted.


Akár egyszemélyes vállalkozásról, akár több főt magában foglaló csapatról van szó, ezek a szempontok minden esetben irányadók, ha a weboldal hitelességi-bizalmi faktorait vesszük górcső alá. : )

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.