Így (ne) riaszd el a látogatókat, avagy hogyan legyen hiteles a weboldalad?

A weboldal a márka/cég/vállalkozás virtuális kirakata, üzlethelyisége. Hogy hogyan tudjuk hitelessé formálni, alakítani a honlapot? Ehhez adunk most tanácsokat, melyeket csekklistaként is használhatunk!

  

Valljuk be, hogy egy nem túl bizalomgerjesztő üzletben sem hagynánk ott szívesen a pénzünket – ugyanígy lennénk ezzel, ha egy kevésbé vonzó, kevésbé hiteles weboldalon szeretnénk tájékozódni, majd esetleg vásárolni, terméket megrendelni, szolgáltatást igénybe venni. A hitelesség megteremtése, a bizalom kiépítése egy honlap életében is nagyon fontos – pontosabban nagyon fontos feladatot jelent számunkra, a weboldal készítői számára. Ha ennek (teljes mértékben) eleget tettünk, akkor már nyugodtabban dőlhetünk hátra a székünkben, és várhatjuk a felhasználók által elvégzett konverziókat.

 

Hogy hogyan tudjuk hitelessé formálni, alakítani a honlapot?

 
Ehhez adunk most tanácsokat, melyeket csekklistaként is használhatunk, és meglévő weboldalunkat alapul véve végig is mehetünk rajta. : )

 

Korábbi bejegyzésünkben is már jó néhány olyan „banális” hibát gyűjtöttünk össze, melyekkel elriaszthatjuk a weboldal látogatóit – az ömlesztett szövegektől kezdve a kiemelések nélküli mondatokon és a fontos információk elrejtésén át egészen a túlbonyolított menüstruktúráig. Már ezek is képesek a bizalmat rombolni, az érdeklődőket elriasztani.

Most tovább haladunk, és sorra veszünk még olyan elemeket, melyek bizalmi faktorként szolgálhatnak, hozzájárulhatnak a weboldal, és ezzel együtt vállalkozásunk és szakértelmünk hitelességéhez.

 

 

Legyen esztétikus!

A webdesign tanfolyam hallgatói számára nem is lehet kérdés, hogy ütős, az adott arculathoz, témához illeszkedő dizájnnal vértezzük fel a weboldalt, esztétikus, ízléses design-köntösbe öltöztetjük az egész honlapot. A csili-vili vagy éppen „kőkorszaki” megjelenésű  weboldal biztosan nem felel meg a mai felhasználói igényeknek (nem csak a trendeknek), így valószínűleg a célközönség számára is kevésbé lesz szimpatikus a weboldalunk, a várt konverziók is elmarad(hat)nak.

  

1

 

 

Legyen egyszerű, érthető!

Sok szakember gondolja úgy, ha szakzsargonnal írja weboldala szövegeit, ha szakszavakkal „dobálózik”, akkor azzal a hitelességét növeli. Tény, hogy vannak szakterületek, ahol ez valóban így van, és valóban erre van szükség, mert például a célközönség is ezt használja, azonban az esetek többségében inkább kerülendő ez a túlzott „szakmázás”. Próbáljuk meg úgy megírni a honlap-szövegeket, hogy azok még egy kisiskolás számára is érthetők legyenek, az érdeklődők számára legyenek izgalmasak, érdekesek, adott esetben a problémájuk megoldására fókuszáló. A hitelességünk így sem szenved csorbát, sőt! : )

(A helyesírás fontosságáról pedig már a weboldalon elkövetett banális hibák között írtunk.)

 

2

 

 

Legyen elég részletes!

Termékeink és szolgáltatásaink vagy éppen a munkafolyamatok bemutatása is legyen kellően részletes, ugyanakkor lényegre törő, ne akarjunk semmit sem eltitkolni, de természetesen a még fogyasztható tartalom határain belül maradjunk. Azzal, hogy kitérünk a részletekre, a háttérinformációkra, szintén a bizalom erősítéséhez járulunk hozzá.

 

3

 

 

Mutassuk be őket!

Az egyik legfőbb hitelességi faktorok ők – az ügyfelek, akiknek már dolgoztunk. A nekik végzett munkánk a legjobb példái, igazolásai a saját munkáknak, szakértelmünknek, képességeinknek. Az érdeklődők láthatják, hogy kik azok (logóval, fotóval), akik már bizalmat szavaztak nekünk, mellettünk döntöttek. Minél többen vannak, annál jobb, hiszen a befolyásolás pszichológiája lép életbe, azaz az emberek hajlamosabbak amellett dönteni, aki mellett előttük már többen is letették a „voksukat”. : )

 

4

 

 

Tegyük közzé őket!

Az egyik legfőbb bizalmi faktorok ezek – az ügyfelek szavai, véleménye, visszajelzése. Írásos formában is közzétehetjük a testimonialokat, névvel, cégnévvel, esetleg profilfotóval és magával a projekttel, közös munkával együtt, de akár videóban is megszólaltathatjuk (szólaltassuk is meg!) ügyfeleinket. Így az érdeklődők valódi tapasztalatokat, hiteles visszajelzéseket olvashatnak velünk kapcsolatban, melyek valódi befolyásoló erővel bírhatnak.

 

5

 

 

Vonultassuk fel őket!

Ne rejtsük véka alá a munkáinkat! A legtöbb szakterületen szó szerint kézzel fogható munkák készülnek, de ezek is lencsevégre kaphatók, és bemutathatóak a honlapon. Természetesen a minőségi fotók és azok esztétikus bemutatása alapkövetelmény. A mi szakterületünkön pedig igazán kreatív módon, ún. mockup segítségével lehet bemutatni a weboldalakat, logóterveket, névjegykártyákat, stb. Jól tudjuk, „egy kép többet mond ezer szónál”. : ) A friss munkákról, a folyamatos utánpótlásról pedig ne felejtkezzünk el!

 

6

 

 

Írjunk is róluk!

A legtöbb munkáról esettanulmányban is be lehet számolni – ne hagyjuk elveszni ezt a remek lehetőséget! Egyrészt az emberek imádnak előtte-utána fotókat szemügyre venni, előtte-utána sztorikat olvasni – ezek igazán fel tudják fokozni az az iránti vágyukat, hogy mindez velük is megtörténhessen. : ) Másrészt a munkánk hitelességét, a megbízhatóságunkat is kiválóan alátámasztják.

 

7

 

 

Vezessünk blogot!

Az esettanulmányok mellett blogbejegyzések formájában is bizonyíthatjuk szakértelmünket, hozzáértésünket, segítőkészségünket. Ma már a blog léte alapkövetelmény, és továbbra is „tartalom a király”, tehát SEO szempontból sem utolsó dolog. Ha esetleg vendégblogger ír bejegyzés(eke)t a blogunkra, az szintén a saját szakmai tekintélyünket erősíti, hiszen az azt mutatja, hogy egy másik szakember is elismer minket.

 

9

  

 

Emeld ki, mutasd be részletesen!

Ha tartozik garancia az adott szolgáltatásodhoz, termékedhez, akkor ezt bátran a figyelem középpontjába helyezheted. Azonban ennyi nem elég, a garanciáról részletesen is kell írni, mert ezzel is az ügyfelek felénk, cégünk felé való bizalmát erősítjük.

 

8

  

 

Tegyük ki őket a „polcra”!

Legyünk büszkék díjainkra, elismeréseinkre! Nincs is erősebb bizalmi faktor, mint amikor „A” szakma igazolja hozzáértésünket szakértelmünket.

 

10

  

 

Vállaljuk fel őket!

Szerepléseinkre, előadásainkra, sajtómegjelenéseinkre is legyünk méltón büszkék, hiszen ezek azt mutatják, hogy a nagyközönség szemében is elismertek vagyunk, és még a médiában is beszélnek rólunk. A szakértői státuszunkat ezek is jelentősen erősítik.

 

11

  

 

Őket is mutassuk be!

Akár egyszemélyes vállalkozásról, akár egy komplett cégről van szó, magunkat, illetve munkatársainkat, csapatunk tagjait is mutassuk be profilfotóval, pozíció megjelölésével, esetleg néhány soros frappáns bemutatkozással, hiszen nem robotok vagy arc nélküli emberek dolgoznak a háttérben. Ezzel szintén az ügyfeleink bizalmát erősíthetjük. Üzletünk belső tereit, az irodánkat, közösségi tereinket is bátran bemutathatjuk, mert ezek is a munkánk szerves részei, a hitelességünket ezekkel is erősítjük.

 

12

  

 

Erről se felejtkezzünk el!

A weboldalon gyakran elkövetett hibák között a különféle nyilatkozatok meglétére is már kitértünk, de az ismétlés sosem árt. Ha hírlevél-feliratkozókat gyűjtünk vagy egyéb formában adatokat kérünk be a felhasználóktól (pl. nyereményjáték, stb), akkor az adatok kezeléséről tájékoztatnunk kell a felhasználókat. Ez nemcsak kötelező szabály, de a hitelességünk alátámasztásához is jelentősen hozzájárul.

 

13

 

 


 

Hiteles a weboldalad? : )

 

A példák forrása: Az Év Honlapja pályázatra benyújtott pályaművek – korábbi példák, de ma is helytállók. 

 

 


 

Kapcsolódó blogbejegyzések:

//webdesignsuli.hu/webdesigner_blog/banalis-hibak-a-weboldalon-mellozzuk-oket/

//webdesignsuli.hu/webdesigner_blog/mit-tudhatunk-meg-a-hoterkepes-tesztekbol-es-mindezt-hogyan-hasznosithatjuk/

//webdesignsuli.hu/webdesigner_blog/hogyan-tervezzunk-hatekony-nyitooldalt-a-weboldalhoz/

//webdesignsuli.hu/webdesigner_blog/hogyan-tervezzuk-meg-a-kepernyot/

 

 


Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.