Grafikai trendek – 2025

AI alapú tervezés, egyedi formájú fotók, érzelmet kifejező karakterek, történetmesélő animációk – ezek mind a 2025-ös grafikai trendek közé tartoznak. Összefoglalónkban elhozzuk azt a 15 grafikai trendet, amely rendkívül meghatározó lesz idén.

Ahogyan minden trendben, úgy a grafikai trendek területén is vannak újabb és újabb irányzatok, azonban ezek mellett minden évben találkozhatunk olyan stílusokkal, melyek mindig felbukkannak, bizonyos időközönként jobban dominálnak. Bizony ez idén sem lesz másként, a sok újdonság mellett velünk maradnak a merész színkombinációk, a látványos minimalizmus és a retro hangulat is. : )

Vessük is bele magunkat a 2025-ös év grafikai trendjeibe! : )

#1 AI alapú tervezés

Talán az első és legmeghatározóbb, legnépszerűbb trend a mesterséges intelligencia (AI) alapú tervezés. Már tavaly is rendkívül felkapottak voltak az AI által generált vizuális elemek, és ez idén sem lesz másként. A mesterséges intelligencia már mindenhová begyűrűzött, sok területen több munkafolyamathoz is nagyszerűen hasznosítható, miért is lenne másként a grafikai tervezésben?! : )

Az elmúlt években az AI használatának mértéke rohamosan nőtt a grafikai tervezés, a webdesign és az animációk területén is. A mesterséges intelligencia a grafikai tervezésben pillanatok alatt képes újabb és újabb elemeket (pl. fotókat, mintázatokat, színpalettákat és egyéb elemeket) generálni, melyek segítségével a designerek gyorsabban haladhatnak egy-egy munkafolyamattal, ezáltal több időt szentelve a tervezésnek. Ezekkel az AI által generált vizuális elemekkel pedig idén még többször találkozhatunk a grafikai munkákban is.

#2 merész színkombinációk

A korábban alkalmazott élénk színek továbbra is használatban maradnak, azonban idén már-már „furcsa”, nem a megszokott összeállításokban láthatjuk őket. Természetesen a markáns színek mellett tompább árnyalatokkal is találkozhatunk. Azok a merész színkombinációk, melyekről elsőre azt gondolnánk, hogy soha nem használnánk őket, rendkívül emlékezetesek lesznek a felhasználók számára, hiszen a nem mindennapos összeállításokra jobban emlékeznek majd a „megszokott” árnyalatok helyett. Nem mellesleg ezek a vakmerő párosítások a fiatalság érzetét közvetítik és energiát sugároznak a célközönség felé.

#3 retró talpas betűtípusok

A merész, talpas retró stílusú betűtípusoknak idén is hatalmas sikere lesz, hiszen ezek a betűtípusok nagyon látványosak, figyelemfelkeltőek, és akár a modern elemekkel is tökéletesen kombinálhatók. Ez az irányzat kifejezetten jól alkalmazható a logókban, meghívókban, valamint a különféle termékcsomagolásokon.

#4 pixeles betűtípusok

A sokszor apró négyzetekből, vagyis pixelekből álló elemek 2024-ben is szemrevaló megoldásnak bizonyultak. Az irányzat idén sem tűnik el teljesen, most főként a betűtípusokban találkozhatunk velük. A pixeles trend remekül áll a technológiai vállalkozások, valamint a játékok és a retró témájú események plakátjai, hirdetései számára.

#5 kreatív tipográfia

A dekoratív, izgalmas betűtípusok lenyűgöző vizuális élményt nyújtanak a nézők számára. Korábban az összetett, túlzottan díszes betűtípusokat nem alkalmazták a munkákban a nehéz olvashatóságuk miatt, azonban idén ez is másként alakul. A betűtípusok különféle textúrákkal (pl. érdes felület, akvarell hatás stb.) egészülhetnek ki, hogy még figyelemfelkeltőbbé, látványosabbá varázsolják az adott munkát. A nézők számára is izgalmas lehet, hogy a betűtípusok ma már mindenféle formában, mindenféle textúrával életre kelhetnek.

#6 egyedi formájú fotók

A már megszokott, kissé „sablonos” négyzetes és téglalap alakú fotók használata mellett az absztrakt formájú, elfolyónak tűnő, egyedi alakzatokat formáló fotók kerülnek előtérbe. A különleges alakzatban elhelyezett fotók a rugalmasság, dinamikusság hatását keltik, és ezzel is még egyedibbé, hangulatosabbá és emlékezetesebbé téve az adott munkát. Ez a trend remekül alkalmazható a közösségi média kreatívokon, hirdetési kreatívokon, (esemény)plakátokon és termékcsomagolásokon egyaránt.

#7 szemcsés textúrák

Az apró szemcsés textúrával mélységet, mozgáshatást adhatunk a geometriai formáknak, még jobban kiemelhetjük az élénk színeket. Ez a trend remekül kiemeli az illusztrációk egyes részeit, még jobban a lényeges információkra tereli a figyelmet. Nagyszerűen alkalmazhatók rendezvényplakátoknál, termékcsomagolásoknál.

#8 részletgazdag illusztrációk

A 2024-es trendekből már jól ismert részletgazdag illusztrációk, elemek továbbra is nagy sikernek örvendhetnek. Míg a minimalizmus eltávolítja a szükségtelen, felesleges elemeket a dizájnból, addig a „maximalizmus” a részletgazdag, összetett, színesebbnél színesebb elemekből építkezik. Ezek a minták, illusztrációk egyszerre több történetet, folyamatot foglalnak magukba, mesélnek el a nézőnek. A részletekbe menő illusztrációk, grafikák célja, hogy a néző minél több időt töltsön el az illusztráció előtt, átgondolja azt, elgondolkozzon rajta.

#9 absztrakt tervezés

A valósághű és hagyományos dizájnokkal ellentétben az absztrakt tervezés lehetővé teszi, hogy a saját elképzeléseink alapján lépjünk kapcsolatba a célközönségünkkel, továbbá teret ad a nézők személyes értelmezésének. Az elmúlt időszakban ez a trend még nagyobb figyelmet kapott a digitális eszközök fejlődésének és a mesterséges intelligencia alapú tervezésnek köszönhetően.

A nonfiguratív elemek modern és szabadon áramló hatást keltenek, melyeket merész, látványos színekkel, réteges textúrákkal és kézzel rajzolt elemekkel, játékos aszimmetriával kombinálnak, melyek spontán hatást és energiát adnak az adott munkának.

#10 történetmesélő animáció

Az animációk évek óta központi helyet kapnak mind a grafikai tervezésben, mind a webdesignban, és ez 2025-ben is töretlen marad. Az idei évben a hiperrealisztikus és erőteljes animációk kerülnek a középpontba. Az AI eszközök már a tavalyi évben is nagy hatással voltak az animációk „világára”, idén azonban már összetett, gördülékeny, már-már élethű animációk létrehozásával, valósághű, természetes, emberi mozdulatokkal magát a stílust is befolyásolják. A mesterséges intelligencia egy merőben új kifinomultsági réteget hoz a tervezésbe, amiben az animációk realizmus érzetét keltik. Az elemek mozgásuk segítségével egy történetet képesek elmesélni, bemutatni a célközönség számára.

#11 érzelmet kifejező karakterek

A tervezésben szereplő karakterek mindig mesélnek, elárulnak egy-egy információt a célközönségnek, idén mindez még fontosabbá válik a felhasználókkal való érzelmi kapcsolatteremtésben. Az alaposan kidolgozott, érzelmeket kifejező karakterek azonnal megadhatják az adott projekt hangulatát. Az animációk fejlődése által a karakterek még természetesebben mozognak, meggyőzőbben, élethűbben reagálnak és számtalan érzelmet képesek kifejezni, nem mellesleg interaktív élményt nyújtanak. Ezek a karakterek segítenek a márkáknak kapcsolatot létesíteni a célközönségükkel, általuk könnyebben és modern formában mesélhetik el a történetüket, közvetíthetik az üzenetüket.

#12 modern gótikus elemek

A modern gótikus, vagyis az összetett betűtípusokból és vizuális elemekből létrehozott címerek igazán elegáns megjelenést kölcsönöznek például a logóknak és a termékcsomagolásoknak. Ez a stílus bizalmat és megbízhatóságot sugároz a célközönség számára, valamint a márka több éves tapasztalatát és történetét közvetíti feléjük. Remekül hasznosítható például kávézók, bisztrók arculati elemeiben, kézműves termékeket forgalmazó vállalkozások logóiban, termékcsomagolásaiban, valamint a divatiparban.

#13 minimalizmus

A korábban a nagy, üres terekről elhíresült minimalizmus ma már óriási, vaskos talpatlan betűkkel, feliratokkal és szemrevaló élénk színekkel párosul, melyek azonnal megragadják a szemlélő figyelmét.

#14 új naturalizmus

Ez a trend a modern dizájnt földszínekkel, természet ihlette vizuális elemekkel kombinálja. Míg a „hagyományos” naturalizmus leginkább a természet valósághű ábrázolását részesíti előnyben, addig az új naturalizmus elvontabb megközelítést alkalmaz, földszíneket, például feketét, fehéret, mélyzöld színt alkalmaz a minimalista stílussal kombinálva. Ez az irányzat az egyensúly és a nyugalom kialakításáról, megteremtéséről szól, ezáltal remekül áll a modern, természetes életmóddal kapcsolatos márkáknak. A csomagolás- és terméktervezésben is a természetes, például fatextúrák, valamint tompa színek köszönnek vissza, ezáltal kézzel készített, tökéletes minőséget sugároznak a célközönség felé.

#15 retró hangulat

A retró egy igazán időtálló trend, a grafikai tervezésben is nagyon gyakran felbukkan. 2025-ben a retró betűtípusok mellett maga a hangulat is népszerű lesz. Ezúttal merész tipográfiával, tompa, kifinomult színekkel, modern színátmenetekkel, árnyékolással és régi iskolai számítógépes elemekkel, de már modernebb animációkkal és éles vonalakkal tér vissza.


Forrás: piktochart.com, graphicmama.com

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.