A következő tanfolyam indul

2019. október 17.

Adj a weboldalon – ingyen!

Ugye Te is szeretsz ajándékot kapni? 🙂 Nincs ez másként a weboldaladra érkező látogatókkal sem – ők is szeretnek kapni, Neked pedig adnod kell. Adnod kell ahhoz, hogy utána még könnyebben adj el nekik. Hoztunk is néhány ötletet „ingyen cuccokra”.

Korábbi bejegyzésünkben sorra vettük a hiteles weboldal ismérveit, megnéztük, hogy milyen elemeknek, tartalmaknak kell szerepelniük ahhoz a honlapon, hogy a célközönség, a látogatók bizalmat szavazzanak nekünk, cégünknek, szolgáltatásainknak. Csekklistaként legyen előttünk a weboldalunk/ügyfelünk weboldalának tervezése, készítése során, igyekezzünk minden pontnak – lehetőségeink szerint – eleget tenni.

 

Igen ám, de mit ér a tervezési szabályoknak eleget tévő, jól felépített, dizájnos, hitelesség-faktorokkal is megtűzdelt honlap, ha nem éri el legfőbb célját, azaz a látogatók nem hajtanak végre konverziókat (pl. hírlevél-feliratkozás, letöltés, megrendelés, üzletbe látogatás, stb.)

Hogy a weboldal és ezzel együtt a konverziók fellendüljenek, tehát beinduljon/menjen a biznisz, ahhoz bizony INGYEN dolgokat kell adnod a weboldal látogatóinak, a potenciális vásárlóidnak, a mindig Téged választó célközönségednek. A gondosan megtervezett, elkészített és tálcán kínált „ingyen cuccok” – a már bemutatott bizalmi faktorokon kívül – kellően előhangolják a célközönségedet, hogy aztán a vágyott konverziót végrehajtsák.

 

 

Jelmondat: adni, adni, adni… és csak ezután kérj!

Bizony, először adnod kell, aztán jöhet a mindent elsöprő ajánlathullám. 🙂 Erre kell építened a marketingstratégiádat. Elő kell hangolnod, elő kell melegítened a potenciális ügyfeleidet, hogy aztán majd a Te weboldaladon „nyissák ki a pénztárcájukat”, tegyék le a voksukat melletted, Téged, a Te termékeidet/szolgáltatásaidat válasszák. Nem csak egy, hanem több, akár egymáshoz kapcsolódó, akár egymásra épülő „ingyen cuccal” is készülhetsz látogatóid, követőid számára.

 

Akár hiszed, akár nem, az „ingyen” szónak még ma is varázsereje van. Vala­mit ingyen kell adnod. Ez a jelen marketingje. Ideje megérte­ni, hogy nem lehet már mindent lenyomni a vevő torkán. Az emberek immunisak lettek az ajánlatokra. Helyette ingyene­sen fel kell kínálni a leendő vevőidnek olyasmit, ami azonnal megoldást jelent a problémájukra. Ez lehet egy ingyenes tar­talom, mint például egy e-könyv, vagy akár egy jó cikk a blo­godon. Lehet termékminta, ajándék, felmérés, kérdőív, stb. Lényeg, hogy ezt jó szívvel és ingyen add! Fel­foghatod úgy is, mint egy termékmintát, ami bizalmat épít. A leendő vevőd így győződhet meg a hozzáértésedről, így kelthetsz bizalmat benne saját magad iránt. És hidd el, ha va­lóban tetszik neki, amit csinálsz, és szüksége is van rá, akkor fel fog keresni Téged és vásárolni fog nálad.

 

 

Attól még, hogy „ingyen” van… az „ingyen” marketingeszköz legfőbb jellemzői (amellett, hogy ingyenes):

  • kellően nagy a képzelt értéke + kellően nagy a valós értéke
  • a látogató azonnal és gyorsan megkapja
  • azonnal és gyorsan fogyasztható
  • szorosan kapcsolódik a fő termékhez, szolgáltatáshoz

 

 

 

Eszközök, melyeket már akár ma-holnap bevethetsz a marketingstratégiádban és a weboldaladon, hogy fellendítsd a bizniszedet:
  • A hírlevelek felett bizony még nem járt el az idő, ha jók/izgalmasak/kreatívak, ha tudást/élményt/értéket adnak, akkor bizony betalálnak. A titok inkább abban van, hogy ne azt tedd ki a weboldaladra, hogy „Iratkozz fel a hírlevelemre!” – ez ma már lerágott csont, nem ér célba. Mégis miért iratkozna fel bárki is a hírleveledre? Mégis mit takar, mit ad a hírleveled? Adj valamilyen pluszt, amiért a látogató hajlandó megnyomni azt a bizonyos „Feliratkozom a hírlevélre!” gombot.

Továbbá:

  • demo verzió az adott termékből, szolgáltatásból, ingyenes kipróbálási lehetőség
  • részletesebb leírás, exkluzív tartalmak a szolgáltatásról, termékről
  • online termékkatalógus
  • egyedi útmutató a termékhez, szolgáltatáshoz
  • exkluzív tagság, saját fiókkal, oldallal, belépési felülettel
  • exkluzív tartalmak a tagok számára
  • exkluzív ajánlatok a tagok számára
  • külön oldal készítése új terméknek/szolgáltatásnak, az újdonságnak, korlátozott hozzáféréssel
  • napi tippek, napi hasznosságok, instant megoldások
  • inspiráló idézetek
  • hasznos tanácsokat tartalmazó blogbejegyzések
  • termékhez/szolgáltatáshoz kapcsolódó hasznos tartalmak
  • letölthető e-book (jó példa: receptkönyv saját termékekkel)
  • lépésről lépésre útmutatók
  • e-mail kurzus
  • webináriumok
  • live videók kérdezési lehetőséggel
  • kérdezős napok közösségi felületeken
  • jutalmak a hűséges ügyfeleknek (pl. ha hoznak új ügyfeleket; ismét vásárolnak; igénybe vesznek szolgáltatásokat)
  • kuponkód, titkos kuponkódok, egyéb kedvezmények
  • nyereményjáték vállalkozáshoz/termékhez/szolgáltatáshoz kapcsolódó nyereményekkel
  • új termék, szolgáltatás bevezetéséhez kapcsolódva szavazás indítása (pl. névadás, melyik szín, melyik borító legyen, melyik termékcsomagolás dizájn legyen) – segíti az új ajánlat megismerését, 100%-os előhangolás

 

Ha a látogatók bekapják a csalit (remek hasonlat, hiszen az ingyenes termék valójában egy csali, mellyel bevonzzuk a potenciális ügyfeleket, akiknek aztán értékesítünk), akkor a marketinges berkekből jól ismert “tölcsérbe” terelheted őket, továbbá konkrét ajánlathoz, értékesítési oldalra, landing page-re navigálhatod őket, valamint feliratkoztathatod őket a hírlevél-listádra.

 

Végzett, szabadúszó webdesigner hallgatóink is mindezt már tudják és profin alkalmazzák a gyakorlatban!

Nem egy, nem kettő, hanem sok-sok profi ötlet és sikert hozó, gyakorlatban is működő példa >>>

Nézd csak!

 

Pálffy Magdi sok-sok hasznos útmutatóval, e-bookkal segíti ügyfeleit

 

Sebők Eszter is szorgosan készíti célközönsége számára a letölthető anyagokat

 

Ihász Anita saját tervezésű és készítésű kártyákkal, e-bookkal, tervezőkkel segíti a párokat, a családokat, az édesanyákat, a nőket

 

 

Hogy mindezt hogyan valósítsd meg a gyakorlatban?
Gyere, tarts velünk, és ebben is fogjuk a kezed, mutatjuk az utat! >>>>>

 

Hozzászólások