Egy kis csomagolásdesign

Az ügyfelek elképesztőbbnél-elképesztőbb kérésekkel tudnak megtalálni minket, kreatív szakembereket. A webdesign, a logó, a céges arculat már nem elég. Valóságos polihisztornak kell lenni. Egyszer az egyik kedves ügyfelem még azt is megkérdezte, hogy videóvágást vállalok-e? : )

 

Készítsd el a cégtábláját, a plakátját, a brosúráját, a névjegyét – ezek a szokásos dolgok, amikhez a webes design-on kívül “illik” érteni. Érdekes dolog viszont a csomagolásdesign, azaz amikor egy termék megjelenését kell megtervezni. Persze számos remek szakember van, akik erre az ágazatra szakosodtak, mégis néha-néha megtalál egy-egy ilyen kérés is. És ha már megtalálnak vele, “jó pénzért” miért ne vállalnám? : )

 

A legegyszerűbb csomagolás az öntapadós címke vagy matrica, amit megtervezel, legyártatnak, felragasztják, ‘oszt jól van. Néhány ilyen címkét szeretnék most bemutatni Neked.

Az első egy klasszikus boros címke, amit a szomszéd hobbi pincészetének terveztem. Karácsonykor palackoztat néhány üveg bort a családnak és szeretett volna egy tisztességes címkét a palackra. Mivel az illető úriember az idősebb korosztályt képviseli, ezért tradícionális jellegű címkét terveztem, de mint tervező, mégsem hagyhattam ki belőle önmagamat, ezért egy adag modern vonulat is helyet kapott, ami leginkább a szőlő grafikájában mutatkozik meg.

 

 

 

 

 

Ez a méhész pedig szintén jó ismerősöm, remek virágmézet gyártanak a méhei. : ) Ezelőtt saját maga tervezte a mézes csupor címkéjét, kisebb-nagyobb sikerrel. Nem, ne érts félre, nem azért mondom, hogy kisebb-nagyobb sikerrel, mert becsmérelni akarom, de amikor már a nyomdában megkérdezték tőle, hogy biztos, hogy ez a vegyvédelmis ember rajta kell legyen a címkén? – szóval akkor már gond lehet a design-nal, nem? Képzeld, a címkére rátette a saját fotóját is, amin kb. így festett, teljes méhészvédő felszerelésben:

  

 

   

 

Most már biztos érted, miért kérdezte a nyomdász tőle a “vegyvédelmis” dolgot… : )

 

Tehát stílusosabbra vettem az egészet és mivel egy fiatal srácról van szó, egy igazán modern logót, majd címkét terveztem a mézes csuprokra. Azért is nagy kedvencem ez a logó, mert az egyik kedvenc trendemet, a matrica-hatást alkalmaztam benne.

 

 

 

 

Photoshop vagy Gimp képszerkesztő programokkal Te is könnyen készíthetsz matricahatású logókat, emblémákat, ha vaskos fehér körvonalat adsz az objektumnak, plusz egy szolid vetett árnyék effektet.

 

Figyelem, az alábbi kép alkalmas a nyálelválasztás beindítására. : )

 

 

 

És végül a szívem csücske, az olívaolajos címke. Nagyon szeretek mindent, ami mediterrán. Egyszer volt szerencsém Toszkánában is járni, hatalmas olajligeteket láttam. Az ottani vendéglátónktól tudtam meg, hogy Toszkánában nem sokkal karácsony előtt szüretelik az olajbogyót és ha esik a hó, nem lapátolják el, mert mire végeznének vele, úgyis elolvad magától.

 

 

 

Ebben a hamisítatlan, mediterrán hangulatú kis villában laktunk, Firenze közelében. Az egész rezidencia egy hatalmas olajliget kellős közepén volt:

 

 


És ha még több, még klasszabb, igazi csomagolás dizájnokra vagy kíváncsi, böngéssz a Packaging of the World oldalán!

 

 


 

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.