Szakemberként – bármilyen területről is legyen szó – számtalan tulajdonsággal kell bírni és számtalan elvárásnak kell megfelelni. Bejegyzésünkben megnézünk néhányat – nem feltétlenül fontossági sorrendben, de alapvetően mindegyik nagyon fontos. : )
# egyediség
Próbálj rátalálni a saját stílusodra! Nem kell feltétlenül minden munkával robbantanod és olyan eszközöket, effekteket, stb. használnod, amitől mindenkinek leesik az álla. Nem ez a fontos. Találd meg, mi az, ami a legjobban fekszik Neked, és miben vagy igazán jó, találd meg a saját egyedi stílusodat. Így egyrészt pozicionálod magad, másrészt a megrendelőt sem érheti csalódás, hiszen pont azért választott Téged, mert látta az eddigi munkáidat, és tetszett neki a stílusod.
# kreativitás
Ez egy kicsit kapcsolódik az egyediséghez, hiszen az ott leírtak itt is érvényesek, de a lényeg, hogy légy kreatív. Inspirálódj!!! Ha kapsz egy munkát, nézz szét és meríts ötleteket! NE MÁSOLJ!!! Keress olyan oldalakat, amik segítenek az inspirálódásban, legyenek azok képek, gyűjtemények, színek, bármi. : ) Fontos, hogy mindig szem előtt tartsd az ügyfél kívánságait, a munka paramétereit – ami jól bevált az egyik munkánál, nem biztos, hogy egy másiknál is működni fog.
# fejlődőképesség (vagy fogalmazhatnánk úgy is, hogy önképzés)
Bizony-bizony, ebben a “szakmában” a tanulásnak sosincs vége! Mindig jönnek újabb és újabb technikák, eszközök, verziók, amiket meg kell tanulni, és folyamatosan botlik bele az ember eddig még nem látott problémákba. A grafikai programok is mindig tartogatnak meglepetéseket, az a fránya funkció nem működik a weboldalon, csak azért sem úgy működik, ahogy kellene…és még sorolhatnám. Ezeket bizony – ha egyedül dolgozol – magadnak kell megoldani. Persze szerencsére az interneten is számtalan megoldást találhatsz például különböző fórumokon, blogokban, ez némi időbe és türelembe fog telni, DE!!!! legközelebb már tudni fogod. : )
# precizitás és következetesség
Ne adj ki befejezetlen, slendrián munkát a kezedből! Gondolj csak bele, Te a munkáddal adod el magad! Mit gondolsz, mennyien fognak megbízni melóval, ha meglátják az összecsapott grafikai munkáidat, weboldalaidat? Légy önmagad legnagyobb kritikusa! Ha kitaláltál egy struktúrát, motívumot, designt, színt, akkor azt következetesen használd, hogy az egész munka harmonikus, kompakt legyen. Minden munkád a portfóliód része (még ha konkrétan nem is kerül bele), minden munkád legyen precízen és következetesen kivitelezett.
# üzleti szemlélet (?)
Így van, és nem csak a saját bizniszed miatt! Az ügyfél azért keres fel egy szakembert – egy webdesignert –, mert megbízik a szakértelmében, és bízik abban, hogy valami újat, egyedit és az ő igényeire testre szabott munkát, designt, weboldalt fog kapni. Úgy kell a munkádat, például az adott weboldalt felépítened, hogy az üzleti szempontból is hatékony legyen. Tudd meg, hogy mik az ügyfél elsődleges szempontjai. Csupán bemutatkozás? Eladás is? – és ennek megfelelően készítsd el a weboldalát. Jó, ha van egy kis marketingtapasztalatod, marketingszemléleted. Így marketingtanácsokkal is segítheted ügyfeleidet, hirdetési ötleteket adhatsz nekik (pl. szezonális akciókra felhívni a figyelmüket), segíthetsz nekik a Facebook-os megjelenésben (milyen lehetőségeket rejt a Facebook, az Instagram, mire figyeljenek), sőt, akár össze is hozhatod másik (adott területen jártas) ügyfeleddel, ha látod, hogy a kapcsolatuk jövedelmező lehet számukra.
# tolerancia és alkalmazkodóképesség
Ha már van ügyfél, akkor bizony erről a „kapcsolatról” sem feledkezhetünk meg. Bizony sajnos nem mindig lehet felhőtlen a kapcsolat az ügyféllel. Van az az ügyfél (is), aki konkrét elképzeléssel érkezik, amit amikor ecsetel, már a füled kettéáll, és tudod, hogy rossz az egész, és minden porcikád ellenkezik, és nem tudod meggyőzni. Vagy aki rendel egy logót és már 82. alkalommal színezteti át veled két árnyalattal kékebbre és teteti 1 pixellel szélesebbre a körvonalat. Na, ilyenkor kell a nagy levegő és tolerálni az ügyfél maceráit, hogy minél hamarabb kész legyél a munkával. Persze ilyenkor is benne bujkál az emberben a designer, és azért igyekszel a stílusodat és maximális tudásodat belevinni a munkába – csak legfeljebb ez a munkád majd nem kerül be a kedvencek közé a portfóliódban. : )
Persze sorolhatnánk még számtalan tulajdonságot, aminek emberként alapból is meg kellene felelnünk, de ha ezekkel a tulajdonságokkal bírsz, akkor van/lehet helyed a “szakmában”, és sikeres lehetsz!
Sok sikert kívánunk! Hajrá! : )
Tarts velünk! >>>