A következő tanfolyam indul

2017. október 19.
0

Rio-i olimpia logója – így tervezzünk logót!

A Webdesign tanfolyamon a hallgatók elsajátíthatják a logótervezés csínját-bínját, megismerkedhetnek az alapszabályokkal, melyeket aztán a gyakorlatban is kipróbálhatnak: a tanultak alapján képzeletbeli megrendelők logóit kell megtervezniük, illetve további munkáik során (pl. arculattervezés) is még nagy hasznát vehetik ezeknek a tudnivalóknak.

A logó az arculat kulcseleme, az egyik legfőbb vizuális lábnyom. Ezzel találkozik először a célcsoport, ezért nagyon fontos, hogy általa felismerhető és beazonosítható legyen  az adott márka/cég.

A vállalkozásra/márkára/szervezetre szabott logó könnyen megjegyezhető, továbbá közvetíti mindazt a mögöttes tartalmat (értékek, érzések, hangulat, attitűd), melyet a márka prezentálni szeretne a külvilág felé. A jól megtervezett logó fontos szerepet játszik még a hatásgyakorlásban, a figyelemfelkeltésben és az első benyomás kialakításában is.

 

A 2016-os Rio-i olimpia logójának segítségével sorra vesszük a logótervezés legfontosabb szabályait, tudnivalóit.

A logót vektorgrafikus képszerkesztő programban (pl. Illustrator) kell elkészíteni. Egyrészt ebben olyan eszközök állnak a rendelkezésünkre, melyekkel könnyedén rajzolhatunk, szerkeszthetünk, másrészt (és ez a legfontosabb!) vektoros logókat tervezhetünk. A vektorgrafikus alakzatok, formák nem képpontokból (pixelgrafikus), hanem élfinomított vonalakból és görbékből állnak. Azaz ennek köszönhetően a vektorgrafikus logó megőrzi élességét, ha éppen felnagyítjuk, lekicsinyítjük vagy átszínezzük, átszerkesztjük.

1

És ha már a méreteknél tartunk: a logónak kis méretben, tehát pl. egy reklámtollon, és nagy méretben, azaz pl. egy óriásplakáton is jól láthatónak, jól kivehetőnek, jól felismerhetőnek, mindenféle felületen kitűnő minőségűnek kell lennie. (Ezért is fontos a vektoros kimenet, hiszen így minőségromlás nélkül tudjuk nagyítani-kicsinyíteni a logót.)

2

 

 

The unnamed mascots of the Rio 2016 Olympic and Paralympic Games are pictured with the Copacabana beach in the background during their first appearance in Rio de Janeiro, November 23, 2014, in this handout courtesy of the Brazil Olympic Committee (COB) These mascots of Rio 2016 Olympic and Paralympic Games are inspired by the Brazilian fauna and flora, and their names will be decided through a public vote, according to the COB. REUTERS/Alex Ferro/COB/Handout via Reuters (BRAZIL - Tags: SPORT OLYMPICS SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY) ATTENTION EDITORS - THIS PICTURE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. REUTERS IS UNABLE TO INDEPENDENTLY VERIFY THE AUTHENTICITY, CONTENT, LOCATION OR DATE OF THIS IMAGE. FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. THIS PICTURE IS DISTRIBUTED EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS

 

És ha már a miniatűr méretekről is szót ejtettünk: a logó legyen egyszerű, mentes mindenféle extra effektől, designtól. Nemcsak azért nem ajánlottak ezek, mert már nem trendi az ilyen megjelenésű logó, hanem azért sem célszerű ezeket alkalmazni, mert kis méretben, nyomtatásban és monokróm változatban nem érvényesülnek sem a bonyolult, összetett elemek, sem a különböző hatások (bevésés, domborítás, árnyékolás, stb).

Megjegyzés: ugyan a Rio-i olimpia logójában akadnak finom színátmenetek (narancssárga, zöld és kék szín sötétebb-világosabb árnyalatai), de ez még nem számít extra, „csili-vili” effektnek, monokróm színben meg sem jelenítik ezt az átmenetet.

És ha már a monokróm szó előkerült: a logónak monokróm verzióban is jól kell működnie, egy-egy színben és fekete-fehér változatban is jól kell kinéznie. Bélyegzőn használva, vízjelként alkalmazva, fekete-fehér nyomtatásban is felismerhetőnek kell maradnia.

4

5

 

És ha már a színek is szóba kerültek: a logónak az adott márka/vállalkozás arculati színeit kell felvonultatnia, hiszen ez is garantálja az egységes arculatot és a beazonosíthatóságot. (Ugyanez igaz a jellegzetes betűtípusokra, ikonokra, formákra, vonalakra, szimbólumokra is.)

6

 

+ A Rio-i olimpia logója igazán különleges, térben is képes életre kelni:

7 8 9

 

Aki azt szeretné tudni, hogy hogyan készült a Rio-i olimpia logója és mi a mögöttes tartalma, ebben a videóban megtekintheti: https://vimeo.com/18331485

Aki többet is olvasna a Rio-i olimpia arculatáról, az olimpia hivatalos weboldalán tájékozódhat: https://www.rio2016.com/en/brand

 

Gyorsabban – magasabbra – bátrabban! :)

Hozzászólások