Könyvajánló tavaszra I.

Itt a jó idő, így akár a szabadban is a kezünkbe vehetjük ezeket az izgalmas könyveket, lugasban leülve, függőágyban himbálózva vagy éppen a vízparton lábat lógatva. Könyvajánlónk második részében majd többek között a felhasználóbarát weboldal megtervezéséhez és némi „lopáshoz” inspirálódáshoz mutatunk be könyveket.

   

Korábbi ajánlott olvasmányaink pedig továbbra is ajánlottak:

http://webdesignsuli.hu/webdesigner_blog/ajanlott-olvasmanyok/

http://webdesignsuli.hu/webdesigner_blog/webdesign-konyvek-ajanlo/

 

1

  

Timothy Samara: A grafikai tervezés kézikönyve

Scolar Kiadó, 2015

avagy „Ismerd meg a szabályokat, hogy pontosan tudd, mikor térhetsz el tőlük”

   

Súlyos könyvről van szó, de szerencsére nemcsak a mérleg mutat sokat, hanem a könyvben található tartalom is igen gazdag. A jó design 20 szabálya („A szabályok megszeghetők, de sohasem hagyhatók figyelmen kívül” – David Jury) után 5 fejezeten keresztül a Formával és a térrel, A színhasználat alapjaival, a Betűválasztással és betűhasználattal, A képek világával, valamint a Szöveg és kép egységével ismerkedhetünk meg („A design egyszerre alany és állítmány. A kezdet és a vég, maga a folyamat, és az alkotó képzelet terméke” – Paul Rand).

Az egyes fejezetek elején olvasható idézetek igazi motivációt adnak az adott téma feldolgozásához, majd az elméleti tudnivalók megismerése közben valódi munkákat, látványos illusztrációkat vehetünk szemügyre, és olvashatjuk el izgalmas leírásaikat, melyek még inkább segítik megérteni az elmélet gyakorlatban való megvalósulását – nem mellesleg saját munkáinkhoz is hasznos tippek, tanácsok lehetnek. : )

A könyv mintegy csattanójaként a szerző arra reflektál, hogy a könyv elején bemutatott tervezési aranyszabályokat mikor és miért szegjük meg.

        

„Ne várd, hogy az elméletek határozzák meg, hogyan nézzen ki valami.” (Michael Rock)

Már csak azért is érdemes beszerezni a Scolar Kiadó gondozásában megjelent könyvet, mert ha ötletre, inspirációra lenne szükségünk, akkor csak „fel kell csapnunk”. : )

 

 

2

  

 

Robin Williams: Tervezz bátran!

Scolar Kiadó, 2006

    

A könyv hátlapján olvasható ismertető jól összefoglalja a könyv tartalmát és jellemzőit:

„Az oldaltervezés és a tipográfia szabályait néhány egyszerű alapelvre visszavezető könyv anyaga Robin Williams évtizedes oktatói és tervezőgrafikusi tapasztalatait összegzi közérthető módon.

A bárki által megjegyezhető, világos tervezési alapelvek működését életszerű példák sora teszi szemléletesebbé. A megszerzett tudás birtokában kiadványainkat tipográfiai előképzettség nélkül is könnyedén rendezettebbé, áttekinthetőbbé és figyelemfelkeltőbbé, kommunikációnkat hatékonyabbá tehetjük.”

Mindezt csak megerősíteni tudjuk! : ) Minden egyes oldalra jut egy-egy szemléltető gyakorlati példa, melyek saját munkáink során vonalvezetőként is szolgálhatnak. És ha van kedvünk, akkor a könyvben található feladatokat is megoldhatjuk, megválaszolhatjuk, a helyes megoldásokat pedig a könyv utolsó lapjain tekinthetjük meg.

 

 

3

 

Matthew Healey: Mi az a branding?

Scolar Kiadó, 2009

     

Ha arculattervezésre, illetve komoly márkaépítésre adnánk a fejünket, akkor ajánlott előtte ezt a szintén csak igen vaskos könyvet átlapoznunk. A könyv 3 nagy egységre tagolódik – Háttér, Anatómia, Portfóliók és esettanulmányok, melyek rövid összefoglalói:

„A globalizáció előretörésével a termékek és szolgáltatások sikerében egyre fontosabb szerepet játszik az eredményes márkaépítés. Jelen kötet közérthetően és szemléletesen segít eligazodni e szerteágazó szakterület legfontosabb kérdéseiben. Létező márkák titkairól lebbenti fel a fátylat, elemzi a márkaépítés folyamatát, valamint névadási, pozicionálási, arculattervezési és promóciós szempontokat mutat be. (…)”

„A könyv kitér a branding összetett témaköréhez kapcsolódó, változatos szakterületek rövid bemutatására. Megismerhetjük a márkaépítés legfontosabb elemeit, például a pozicionálást, a történetmesélést, a designt, az árképzést és a kapcsolattartást. Emellett megtudhatjuk, hogy a márkaépítés miként alkalmazható – a termékeken és szolgáltatásokon túl – szervezetekre, emberekre és helyszínekre, valamint azt is, hogy segítségével milyen eredmények érhetők el.”

„A világ különböző pontjain tevékenykedő ügynökségek munkáit bemutató portfóliókból és esettanulmányokból kiderül, hogy az ismertetett márkák mitől működnek, miként hatnak és hogy példájukból milyen tanulságokat lehet levonni. (…) A bemutatott esetek gondolatébresztő példaként szolgálhatnak tervezők és szakemberek számára egyaránt.”

A színes, szemléltető példák, illusztrációk természetesen ebből a könyvből sem hiányoznak. : )

 

 


 

Jó olvasást kívánunk! : )

 

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.