LLL, azaz lifelong learning. Bejegyzésünkben körbejárjuk az élethosszig tartó tanulás témakörét, rámutatunk arra, hogy webdesignerként ebből bizony Te sem maradhatsz ki. : )
Webdesign tanfolyamunkra is sokan az LLL „szellemében” jelentkeznek, fiatalok és idősebbek egyaránt, éppen azért, hogy újat tanuljanak, új területekkel ismerkedjenek meg. : )
Vannak olyanok is, akik pályamódosítás miatt döntenek tanfolyamunk mellett, kreatívabb szakmára/hivatásra vágynak, a fiatalok közül sokan az egyetemi tanulmányaik mellé keresnek még „kiegészítő” elfoglaltságot, és sok anyukát is köszönthetünk köreinkben, akik nem tudnak/szeretnének visszatérni a munkaerőpiacra, és család, gyermekek mellett szívesebben dolgoznának otthonról.
>>> Vágj bele Te is hamarosan induló webdesign tanfolyamunkba!
Olvasd el végzett hallgatóink háttérsztoriját, sikertörténeteit is, meríts belőlük erőt és inspirációt!
Ki milyen területről érkezett (többségük teljesen más területről!), miért vágott bele a Webdesign tanfolyamba, a tanfolyam elvégzése után merre orientálódott, honnan voltak az első munkáik, hogyan szerezték meg első ügyfeleiket – ezekre a kérdésekre mind-mind választ kapsz.
Magadra ismertél? : )
A design és a weboldalak területén hatványozottan igaz, hogy mindig jelennek meg újdonságok, és egyébként is mindig van mit tanulni, mindig lehet gyakorolni, fejlődni. : )
A Webdesign tanfolyam arra is remek lehetőség, hogy lásd, mivel szeretnél a jövőben foglalkozni, mely területek állnak hozzád közel(ebb): az is lehet, hogy csak a grafikai munkáknál maradsz, és az is lehet, hogy csak weboldalakra szakosodsz. És persze az sincs kizárva, hogy további területek (mint például online marketing, közösségi média marketing, keresőoptimalizálás) szakértőjévé is válsz, így már több lábon tudsz állni.
Vállalkozóként többféle, egymással szoros kapcsolatban álló szolgáltatásokat tudsz nyújtani ügyfeleidnek, szabadúszóként komplex projektekben tudsz részt venni, ha saját vállalkozásod van, akkor házon belül meg tudod valósítani a grafikai munkákat, a weboldal elkészítését és kezelését, a marketinget, alkalmazottként pedig a munkahelyeden többféle feladattal is meg tudsz birkózni – akár magasabb fizetésért. : )
Hogy ki az a webdesigner és mi a feladata? >>> Olvasd el! : )
Az élet természetesen a mi tanfolyamunk elvégzése után sem áll meg, tanulni, fejlődni mindig lehet és kell is! : )
A „lifelong learning” (LLL), azaz az egész életen át tartó tanulás világában élünk, nincs megállás, tudásunkat, készségeinket, kompetenciáinkat folyamatosan fejlesztjük, fejlesztenünk kell.
Vállalkozóként (de természetesen alkalmazottként is, hiszen a munkahelyet nem elég csak megszerezni, azt meg is kell tartani, az ismeretek folyamatos frissítésére ebben a szférában is szükség van) különösen fontos, hogy folyamatosan képezd magad, naprakész legyél, hiszen „aki kimarad, az lemarad”. A versenyképesség alapfeltétele lett a folyamatos fejlődés, haladás, innováció. Ma kevésnek bizonyul az egyszer már megszerzett tudás, ismeret, elkerülhetetlenné válik az állandó, egész életen át tartó tanulás.
És persze nem az iskolapados tanulásra kell gondolni! Vállalkozóként, szabadúszóként már megválogathatod, hogy mit szeretnél tanulni, nem kell „felesleges” tantárgyakkal küzdened – ahogyan ez valószínűleg korábbi tanulmányaid során történt. : ) Megteheted, hogy „célirányosan szomjazz a tudásra”, számodra és vállalkozásod számára fontos ismeretekkel vértezd fel magad, azonnal alkalmazható gyakorlati tudásra tegyél szert.
Egy példa: a Webdesign tanfolyamunkat elvégzett hallgatóink számára mindig előszeretettel ajánljuk a Designakadémia Kiadványszerkesztés kurzusát, hiszen az alapjaik már meg vannak hozzá (pl. grafikai tervezési alapszabályok, Adobe programok kezelőfelületének ismerete), de közben egy teljesen új terület mestereivé válhatnak. : ) Kiadványokra is mindig szükség van, nemde? És a kiadványszerkesztés remekül beilleszthető meglévő szolgáltatási palettájukba.
Mai, technikailag is felgyorsult világunkban napi szinten jelennek meg újdonságok – gondoljunk csak a weboldalakra vagy az online marketingre. Egy személyben nehéz lépést tartani mindezzel – mire az egyik újdonságot kipróbáljuk, alkalmazzuk, addigra már jön 3 másik új. Ki bírja ezt nyomon követni?! Vállalkozóként pedig millió +1 dolgod akad, a 24 óra nálad is 24 óra. Nem érdemes fejvesztve rohannod az újdonságok után, ha nincs rá időd, kedved, kapacitásod – így bizony nem is tudnak a hasznodra válni.
Nem jó, ha mindenbe csak bele-belekóstolsz. Próbálj meg szelektálni, és csak azokon a területeken elmélyedni, melyek valóban vállalkozásod hasznára válnak, melyek valóban fontosak lehetnek. Nemcsak a grafikai tervezésben, hanem ebben az esetben is igaz: „a kevesebb több”. Egy-egy területre/újdonságra koncentrálj, de abba merülj bele jó mélyen. : )
+ hatékonysági tipp:
Akár online cikkekből, akár videó- és hanganyagokból, akár e-bookokból, akár könyvekből merítesz tudást, nem árt jelöléseket végezni, jegyzeteket készíteni. Így később nem kell újra végigrágnod magad az egész anyagon, rögtön látni fogod, hogy mi volt belőle a lényeges, a hasznos.
Ne feledd! A tanulás mindig befektetés a jövődbe, nem idő- és pénzkidobás, hidd el, hogy sokszorosan meg fog térülni!
>>> Vágj bele Te is hamarosan induló webdesign tanfolyamunkba!