A Webdesignsuliban sokféle plusz gyakorlási lehetőséget kínálunk hallgatóinknak, akik ezúttal „édes témában” tervezhettek logót. : )
A hallgatóinkat rendszeresen invitáljuk kreatív feladatok megoldására. Ezek a megmérettetések jellemzően aktuális eseményekhez (pl. év színében montázs alkotása), ünnepekhez, évszakokhoz (pl. őszi design poszter készítése) kapcsolódnak, igen népszerűek a hallgatók körében, hiszen színesek, változatosak a témák, a feladatok, a most kezdő vagy már „edzettebb” hallgatók számára egyaránt remek közös gyakorlási/kikapcsolódási/inspirálódási lehetőséget nyújtanak.
Így nyilatkoznak ezekről a feladatokról a hallgatóink:
„Szerintem inspirálóak ezek a kis pályázatok, mert feladatot adnak, akár komolyabb tét nélkül. Lehet próbálni, gyakorolni, merni megmutatni magunkat.”
„…ilyen feladatokban van a legnagyobb szabadságom összehozni egy munkát, ennél fogva ezekben látszik a legjobban az, amit saját kútfőből hozzáteszek.”
„Köszönöm Webdesingsuli – full kezdőként imádom a lehetőséget kipróbálni magam”
A kreatív feladatok mellett időnként pályázatokat is írunk ki hallgatóinknak, melyek során már valódi megrendelőknek kell tervezniük, tehát éles, komoly munka elé állítjuk őket. : ) Régi és új hallgatóink ezektől a kihívásoktól sem riadnak vissza, napi elfoglaltságaik és a webdesign tanfolyam végzése/webdesign vállalkozásuk mellett időt-energiát nem sajnálva vetik bele magukat a gyakorlati munkákba.
Pályázatról-pályázatra folyamatosan nő az azokban résztvevő hallgatóink száma, akik megmérettethetik, kipróbálhatják magukat, élesben vethetitek be az elméleti tudnivalókat a gyakorlatban, tapasztalatokat szerezhetnek, tanulhatnak, fejlődhetnek. A győztes pályamunka alkotóját a megrendelő jelképes munkadíjjal is jutalmazza, de a többiek sem távoznak üres kézzel, hiszen ők is gazdagabbak lesznek –élményekkel, tapasztalatokkal, és ha tisztességesen kidolgozták a beadott pályamunkát, akkor egy komoly referenciával is.
Hallgatóink ezúttal a Boggi’s csokoládé manufaktúra számára tervezhettek logót. A gasztronómiai témák igen népszerűek manapság, az édesség, a csokoládé is sokak kedvence, tehát alapvetően egy mindenkihez közelálló témáról van szó. : )
A feladat viszont így sem volt egyszerű, ugyanis nagyon átgondolt tervezésre volt szükség, itt és most nem kaphattak teljesen szabad kezet a hallgatók, de éppen ez volt benne a kihívás. : ) A legfőbb kihívás az volt, hogy csak magát a Boggi’s nevet kellett formába önteni (úgy, hogy bármikor hozzákapcsolható legyen a chocolate inspiration felirat is), a megrendelő nem szeretett volna hozzá alakzatot, ikont, szimbólumot (pl. kakaóbab), tehát egy „szimpla” betűlogót kellett tervezni. A másik kihívás pedig az volt, hogy a manufaktúra termékei a tehetősebb célközönségnek szólnak, azaz a logónak is elegánsnak kell lennie, a luxust kell tükröznie. A megrendelő az arculati színeket is megadta, az itt látható csokipasztillák kék és arany színe találkozik az ő elképzeléseivel.
Tipográf logóról van tehát szó, azt gondolnánk, hogy nagyon egyszerű ilyet tervezni – nos, éppen az ellenkezője igaz, hiszen mindössze egyetlen szóval és két színnel kell visszaadni mindazt, amivel a Boggi’s csokoládémanufaktúra kitűnik a hasonló csokimárkák közül, ezekkel kell tükrözni a márka üzenetét, a célközönségnek ezeken keresztül kell megérteni, hogy mire jó ez a termék, megtalálniuk benne azt, amire nekik szükségük van, valamint a potenciális vásárlónak azt is éreznie kell, hogy a márka/a termék hozzá szól, megérinti, kiváltja belőle azt a bizonyos „wow’” érzést (Igen, ez az, ez kell! Szeretem, követem, ajánlom másnak is.).
Hallgatóink ezúttal is igen aktívak és ügyesek voltak. Rengeteg pályamunka érkezett, nem kis feladatot adva ezzel a megrendelőnek az ideális logó kiválasztásához.
Elsőként jöjjön a győztes logóterv, mely Dobi Gabriella hallgatónk munkája.
Gabi szorgalmas hallgatónk, nyári fotóiból összeállított montázsával és őszi design posztereivel részt vett korábbi feladatainkban is.
Ezúton is szívből gratulálunk Gabi!
A teljesség igénye nélkül mutatunk néhány további kiváló logótervet is: