webdesign/webdesigner

Így (ne) csökkentsd a konverziók számát a weboldalon!

Már több ízben is összegyűjtöttünk olyan jellegzetes hibákat, melyek a weboldal rovására mennek – legyen szó használhatóságot vagy éppen hitelességet befolyásoló hibákról, baklövésekről. Most kifejezetten konverziók (például feliratkozás, rendelés, letöltés) szempontjából gyűjtjük össze a gyakoribb – designhoz is szorosan kapcsolódó – hibákat.

Így (ne) csökkentsd a konverziók számát a weboldalon! Tovább olvasom!

Színátmenet a (web)designban

A színátmenetek már régóta terítéken vannak, nem kell azt gondolnunk, hogy ez csak régen volt “divat” (gondoljunk például az első WordArt-okra a Word szövegszerkesztőben vagy az “ütős” retro disco-feliratokra : )), és esetleg már nem trendi. Trendi a használata mai is, azonban sokkal modernebb, letisztultabb formában.

Színátmenet a (web)designban Tovább olvasom!

Hogyan tervezzük meg a weboldal fejrészét látványos fotókkal? – 3 tipp egyedi megoldásokhoz

A mai webdesign trendek közé tartoznak a nagyméretű, látványos, teljes oldalszélességű fotók alkalmazása a weboldal fejrészében, fejrészeként, önmagukban, illetve slideshow elemeként. Kérdés, hogy ezek mennyire javítják a felhasználói élményt? : )

Hogyan tervezzük meg a weboldal fejrészét látványos fotókkal? – 3 tipp egyedi megoldásokhoz Tovább olvasom!

Hogyan tervezzünk hatékony nyitóoldalt a weboldalhoz?

A weboldal fő oldala, nyitó oldala az adott vállalkozás virtuális bejárati ajtója. Ezen múlik, hogy a felhasználó belép-e rajta, vagyis tovább böngészik-e a honlapon, az aloldalak felé is elnavigál-e, végül végrehajt-e konverziókat (pl. megrendelés, letöltés, kapcsolatfelvétel). Mindehhez az kell, hogy a weboldalunk számára minden szempontból ütős nyitólapot tervezzünk.

Hogyan tervezzünk hatékony nyitóoldalt a weboldalhoz? Tovább olvasom!

Mit tudhatunk meg a hőtérképes tesztekből, és mindezt hogyan hasznosíthatjuk?

Hőtérképes felméréseket, vizsgálatokat az élet nagyon sok területén bevetnek. Gondoljunk csak az orvostudomány területén a hőkamerás állapotfelmérésre, a termográfiai vizsgálatokra, vagy éppen a fűtési rendszer és a szigetelés hibáinak felderítésére az ingatlanok esetében. Ez a technika bizony a weboldalak esetében is használható.

Mit tudhatunk meg a hőtérképes tesztekből, és mindezt hogyan hasznosíthatjuk? Tovább olvasom!

Kártyázzunk! – kártyák a webdesignban

Nem tudjuk, hogy mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás(?). Azt viszont igen, hogy a népszerű fotómegosztó közösségi oldal, a Pinterest felülete épült fel elsőként „kártyákból” – az ismertebb oldalak közül. Ez a „kártya/tábla/csempe-design” már egy ideje nagy népszerűségnek örvend, sok helyen és platformon visszaköszön.

Kártyázzunk! – kártyák a webdesignban Tovább olvasom!

UI-UX design – Mire figyeljünk?

Korábbi bejegyzésünkben tisztáztuk, hogy mit is foglal magában az UI (felhasználói felület) és az  UX (felhasználói élmény). Mindegyik egy külön terület, de a kettő szorosan összekapcsolódik, egymásra épül. A mellékelt illusztráció jól prezentálja azt, hogy egy UX designer és egy UI designer hogyan és miben gondolkozik, miből áll össze a feladatköre.

UI-UX design – Mire figyeljünk? Tovább olvasom!