Milyen területeken kell otthonosan mozognod (web)designerként?

Ha (web)design pályát fontolgatod, akkor bizony nem árt tisztában lenni azzal, hogy milyen területeken kell jártasnak lenned, milyen eszközöket kell megismerned, milyen alapvető készségeket, képességeket kell elsajátítanod – mert bizony az nem elég, ha jó szemed van a szép dolgokhoz. : ) Bejegyzésünkben most ezeket vesszük sorra!

     

Készen állsz? Nézzük!

     

# színek, színelméletek

A színek egyrészt egy adott vállalkozás/márka arculatának alapjai, másrészt a grafikai munkák fontos alapanyagai. A színek jelentésekkel bírnak, üzeneteket hordoznak, képesek döntéseket befolyásolni, érzelmeket kiváltani, hangulatokat közvetíteni, bizalmat erősíteni. Hatással vannak tehát a tudatunkra és a lelkünkre. Ezért nem mindegy, hogy egy adott munkához – legyen az egy logó vagy egy weboldal – milyen színeket választunk. Designerként tisztában kell lenned a színek mögöttes jelentéseivel, tudnod kell, hogy mit mivel lehet/érdemes kombinálni, egyszóval rá kell érezned a színekre. : )

        

Színekkel kapcsolatban számos blogbejegyzést írtunk már, lesd meg őket Te is! >>> 

  

 

 

# betűk, tipográfia

A design munkák másik fontos szereplői a betűk. Nem igazán tudunk olyan – akár nyomtatott, akár webre szánt – munkát említeni, amelyben valamilyen formában ne kerülnének elő. A betűk egyszerre nyújtanak vizuális élményt, tükröznek hangulatokat és érzéseket, ugyanakkor információkat is megjelenítek. A betűkkel való tervezéssel, a szöveges tartalmak megformálásával, a szöveg és a kép együttes elrendezésének megtervezésével és kialakításával a tipográfia „tudománya” foglalkozik. Designerként – ahogyan a színekre is – rá kell hangolódnod, látnod/érezned kell, hogy az adott témához milyen betűtípusok jöhetnek szóba, a választott fonthoz milyen egyéb fontot tudsz társítani – az egységes és stílusos megjelenés figyelembevételével.

     
Betűkkel kapcsolatban számos blogbejegyzést írtunk már, lesd meg őket Te is! >>> 

   

 

      

# fotók, fotózás

Számos munkád akadhat, melyekhez profi fotókra is szükséged lesz. Nem azt mondjuk, hogy Te legyél egy személyben a designer és a fotós, azonban nem árt, ha jó szemed van a fotókhoz, illusztrációkhoz, és esetleg a készen kapott/beszerzett, de az adott projekthez még nem igazán ideális fotókat fel tudod turbózni. Az pedig alapkövetelmény, hogy rossz minőségű vagy (stílusban, színvilágban) nem illő képeket nem alkalmazol – ugye?! : )

     
Ha esetleg van egy kis affinitásod a fotózáshoz, bátran vesd be megrendelőid körében, illetve lásd el őket hasznos tanácsokkal – ha fotózásra kerülne sor.

     

 

     

# nyomtatás, nyomtatott anyagok

(Web)designerként nem feltétlenül csak webre tervezel, hiszen ha például arculattervezést is vállalsz, illetve egyéb grafikai anyagok készítését, melyek nyomtatásra kerülnek (pl. névjegy, szórólap, brosúra), akkor tisztában kell lenned azzal, hogy nyomtatásra hogyan tervezünk, hogyan készítjük elő nyomtatásra az adott munkát.

    
Többek között nyomtatási kisokosunkat ajánljuk a figyelmedbe! 

      

 

    

# grafikai programok, eszközök

Nem kérdés, hogy ezekhez bizony érteni kell, hiszen ezek a legfőbb munkaeszközeid. Ha pedig weboldalakat is készítesz, akkor a programok/eszközök tárháza még gazdagabb, még több mindenhez kell értened. Ha mindezt még megfejeled például digitális rajztábla vagy éppen profi nyomtató használatával, akkor már tényleg igen színes a paletta. : ) A programok használatának elsajátításában tankönyvek, a programok súgói, tutorial cikkek és videók is segítenek, és persze az adott program folyamatos felfedezése is hasznos lehet.

       

Nézd meg, hogy milyen programokat használunk a webdesign tanfolyamon is!

    

  

    

# marketing

Ha önálló vállalkozásba kezdesz, szükséged lesz marketingre, és jó, ha ezt házon belül tudod megoldani, azaz Te leszel a saját vállalkozásod marketingese. És persze a marketinges szemlélet egyébként sem árt, amikor az ügyfeleidnek tervezel weboldalt, grafikai anyagokat. Kincset ér az a webes szakember, aki a marketingben is otthon van. Az ilyet díjazzák a megrendelők, mert egyrészt Te is profibban, a honlap egyetlen célját, az eladást szem előtt tartva tudod megtervezni a weboldalt, másrészt jó online marketing stratégiák (online hirdetések, e-mail marketing, közösségi média marketing, stb) kidolgozásával hasznot hajtasz az ügyfeled számára – tegyük hozzá, hogy közvetve saját magad számára is. : )

    

“Marketing” témában írt blogbejegyzéseink is hasznosak lehetnek : )

     

 

   

# partnerek, kapcsolati hálók

Ha nem magányos alkotónak születtél, akkor bizony ki kell lépned a nyilvánosság elé, főleg akkor, ha vállalkozásról, szabadúszó karrierről álmodozol. Nem mellesleg a kapcsolathálódat is érdemes kialakítani/bővíteni, hiszen Te sem vagy „ezermester”, jó, ha kéznél van egy programozó, egy webszövegíró, egy marketinges, egy nyomda, egy fotós, stb. – akár a saját vállalakozásodhoz kapcsolódó „ügyekről” van szó, akár a saját ügyfeleidről (pl. ajánlasz nekik egy jó fotóst, aki elkészíti a termékfotókat az általad készített weboldalra), a nekik végzett munkáról van szó (pl. extra igény merült fel a honlapon, mely már programozó segítségét igényli).

     

 

    


   

Ezekkel a területekkel a webdesign tanfolyam során is alaposan megismerkedünk.

Jelentkeztél már? : )

    

     


     

És hogy még mi minden kell jónak lenned? >>>

Miben kell jónak lenned (webdesigner) szakemberként?

        

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.