A következő tanfolyam indul

2017. július 20.
1

Logódesign trendek az új évben

Az egyik legalapvetőbb arculati elem a logó. Fontos, hogy mindig cégre/márkára/szervezetre szabottan tervezzük meg, és fő funkcióinak is eleget tegyen, azaz beazonosítson, üzeneteket, értékeket közvetítsen, hatást gyakoroljon. 

(A tanfolyam során is megismerkedünk a logókészítés aranyszabályaival, és már korábbi bejegyzésünkben is összefoglaltuk őket. )

Ahogy a webdesign területén, úgy a logók területén is évről-évre jönnek-mennek a trendek. És itt is igaz az, hogy az elmúlt évek trendjei köszönnek vissza, kisebb-nagyobb módosításokkal, változtatásokkal. Érdemes ezeket nyomon követni, és ha a logónk is „engedi”, egy-egy trendi újdonságot nyugodtan belecsempészhetünk. :)

Flat design

A design területén régóta jelen van a flat design („a lapos stílus”), számos ikonikus márka logója is ennek fényében újult meg az elmúlt időszakban, mint például a Google vagy a Windows logója. Az ilyen stílusú logók előnye, hogy letisztultak, tehát mentesek mindenféle mintázattól, textúrától, árnyéktól, színátmenettől. Vonalakból, egyszerű formákból és színekből épülnek fel, éppen ezért feketén-fehéren és színesen is jól néznek ki a képernyőkön és nyomtatott formában egyaránt.

2

Fehér/negatív terek, térközök

A fehér, légies, üres terek szó szerint teret hódítanak a logótervezésben. :) Ezek egyrészt modern megjelenésűvé teszik a logót, különleges szerepük pedig abban rejlik, hogy a logó így („hiányos” ikonokkal, ábrákkal) is teljes egészt alkot, plusz elemek nélkül  is képes üzeneteket, hangulatokat, érzéseket közvetíteni.

3

Egy vonallal

A technika egyszerű: azonos vastagságú, főként vékony vonal(ak)ból megrajzoljuk a logót. A „rajzolás” miatt van egyfajta kézműves jellegük, de az igazi kézműves logóknál ezek sokkal tökéletesebbek, szabályosabbak. Az ilyen technikával készült logók letisztultak, egyszerűbb és bonyolultabb logók is születhetnek, melyek általában monokrómak, tehát egy-egy színnel készülnek, de találkozhatunk színátmenetesekkel is.

4

Kézzel rajzolás

Szintén nem újkeletűek a kézzel rajzolt/írt logók, szorosan kapcsolódnak az illusztratív designhoz. Az ilyen típusú logók személyesebbek, közvetlenebbek, hiszen nem programok, hanem valódi kezek alkották. Igazi kézműves munkák. :) Akadnak „hibrid” kézműves logók is, melyek csak látszólag készültek kézzel, mégis ugyanazt a hatást keltik mint az igaziak. Az egyedi, testre szabott, kézzel rajzolt betűtípusok is egyre fontosabb szerepet töltenek be a logódesignban.

5

 „Kazalba rakás”

Nem kell megijedni, nem fogunk szénát-szalmát gereblyézni. :) Ezzel a hasonlattal jól kifejezhető a következő logódesign trend, melynek lényege az egymásra rakás. Hosszú, több szóból álló tipografált logókban kreatívan és „dizájnosan” megtörni, átrendezni, elrendezni, egymásra helyezni a betűket, a szöveges tartalmakat.

6

+ Dinamikus logók

A logó egy-egy elemén, részletén időről-időre változtatnak, adott eseményhez/kampányhoz/alkalomhoz igazítják, vagy a logónak többféle változatát elkészítik, de adott kereteken belül, tehát pl. a jellgeztes színek vagy maga a márkanév megmarad. Előzőre példa a Google Doodle, azaz a Google keresőoldalán látható logó speciális, alkalmi változata. (Jeles napok, események alkalmával a logót egy doodle = egy „firkálmány”, grafika helyettesíti.) Utóbbi megoldásra pedig mellékeltük a példákat. :) A fogyasztók igénylik is az újdonságokat, azonban mindez csak addig működhet, ameddig a logó még egyértelműen felismerhető, képviseli az adott cég/márka alapértékeit.

7

7_3

Ne feledjük, a trendek mit sem segítenek a logón, ha az nem megfelelően van megtervezve, nem megfelelően közvetíti a cég/márka értékeit, üzeneteit. Tanács: legyen egy jó alapunk, és arra tegyük az extra feltéteket! :)

 

Hozzászólások