Így használjuk a mockup-okat!
Bejegyzésünkben a kreatív sablonokhoz, azaz mock-upok használatához adunk tippeket-tanácsokat.
Bejegyzésünkben a kreatív sablonokhoz, azaz mock-upok használatához adunk tippeket-tanácsokat.
A Webdesign tanfolyamon a hallgatók elsajátíthatják a logótervezés csínját-bínját, megismerkedhetnek az alapszabályokkal, melyeket aztán a gyakorlatban is kipróbálhatnak: a tanultak alapján képzeletbeli megrendelők logóit kell megtervezniük, illetve további munkáik során (pl. arculattervezés) is még nagy hasznát vehetik ezeknek a tudnivalóknak.
Rio-i olimpia logója – így tervezzünk logót! Tovább olvasom!
Az idő múlásával, új trendek megjelenésével, illetve a szervezeten/cégen/márkán belüli változások (pl. vállalatok egyesülése, kiválása, cégnövekedés, jelentősen bővül a termék/szolgáltatáspaletta, vállalati stratégia módosítása) miatt szükség van a meglévő logó kisebb-nagyobb átalakítására, módosítására, redesignjára. És valljuk be, időnként mindenre és mindenkire ráfér egy kis frissítés, újítás. : )
A betűtípusok az információk megjelenítésén túl vizuális-esztétikai élményeket is nyújtanak, valamint érzéseket, hangulatokat tükröznek. Éppen ezért nagyon fontos szerep jut nekik a márka, vállalkozás arculatában, hiszen a színek mellett a jellegzetes fontok is képesek a célközönség előtt fel-felismertetni az adott brandet, prezentálni az általa képviselt mögöttes tartalmakat.
Egy márka, egy vállalkozás legfontosabb vizuális lábnyomai a színek. A fogyasztók, az ügyfelek erre az arculati elemre emlékeznek leginkább, a jellegzetes színek segítik leginkább felidézni az adott brandet.
Az egyik legalapvetőbb arculati elem a logó. Fontos, hogy mindig cégre/márkára/szervezetre szabottan tervezzük meg, és fő funkcióinak is eleget tegyen, azaz beazonosítson, üzeneteket, értékeket közvetítsen, hatást gyakoroljon.
A moodboard vagy ötlettábla nem más, mint összefoglalója a leendő projektünkkel kapcsolatos ötleteinknek, inspirációs anyagainknak. Egy arculat vagy egy weboldal esetén például belekerülhet a logó és a logó egyéb variációi, a használni kívánt színek, mintázatok, fontok, alakzatok, inspiráló képek, szavak, stílusjegyek, stb.
A színeknek nagyon fontos szerepe van a kreatív munkákban, a webdesignban is. A színeknek egyfajta tudat alatti üzenetük is van, melyek befolyásolhatják a termék/brand által keltett benyomást.
Bármilyen vállalkozásról, cégről, termékről legyen szó, ma már elengedhetetlen a profi megjelenés. Egy jó arculat javítja a termékről, szolgáltatásról kialakított képet, erősíti a bizalmat, az egységes megjelenés könnyen felismerhetővé teszi a céget.
Most egy kicsit magáról a webdesigner munkáról beszélnék. Arról, hogy véleményem szerint mi szükséges a jó webdesign-hoz.